.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بوقلمون گوشت معجزه گر


در صورتی که می خواهید خدای ناکرده دچار بیماری های سرطان سینه، پروستات، ام.اس، آرتروز، افسردگی و اعصاب نشوید و اسید اوریک، اوره و چربی خونتان بالانرود، گوشت بوقلمون را جایگزین تمامی گوشت های مصرفی خانواده کنید
    1-طبق تحقیقات دانشگاه کالیفرنیا، فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو است که 80 درصد عامل تشکیل کلسیم در استخوان ها به شمار می رود (238 میلی گرم در هر 100 گرم)
    2-پروتئین موجود در گوشت بوقلمون تقریباً 29 برابر هر نوع گوشتی است.
    3-گوشت بوقلمون فاقد اوره و اسیداوریک نسبت به گوشت های دیگر است . طبق تحقیقات انجام شده، اسید اوریک یکی از عوامل سکته مغزی است.
    4-گوشت بوقلمون به علت نداشتن چربی میان بافتی، هنگام پخت؛ حجم خود را از دست نمی دهد. در حالی که از مرغ بعد پخت 55 درصد، گوشت 60 درصد و بوقلمون 85 درصد گوشت پخته به دست می آید.
    5-گوشت بوقلمون دارای انواع ویتامین B از جمله B، B1، B6، 3 و B12 به میزان تقریباً 8 میلی گرم در هر 100 گرم است و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MS و از بین رفتن کم خونی موثر است.
    6-در گوشت بوقلمون مقدار زیادی امگا-3 وجود دارد که باعث باز شدن مجاری عروق بدن و پائین آمدن کلسترول می شود و از مزمن شدن بیماری ها جلوگیری می کند.
    7-میزان اسیدهای آمینه تریپتوفان، در هر 100 گرم گوشت بوقلمون 35 میلی گرم است که در بدن تبدیل به پروتئین می شود و عامل شادابی است. اسیدهای آمینه در مرمت سلول های ماهیچه ای و اندام بدن، ناخن، پوست، مو و غدد ترشحی نقش بسزایی دارند و برای ورزشکاران بسیار مفیدند.
    8-میزان کلسیم در گوشت بوقلمون 98 میلی گرم در هر 100 گرم است که برای کلیه افراد به خصوص خانم ها بسیار مفید است و باعث کاهش کلسترول و فشار خون می شود.
    9-چربی و کلسترول موجود در گوشت بوقلمون کمترین چربی و کلسترول را نسبت به گوشت گوساله، گوسفند و مرغ دارد.
    10-پتاسیم موجود در گوشت بوقلمون 935 میلی گرم در هر 100 گرم است که بالاترین مقدار در تمام گوشت هاست. پتاسیم ضدسرطان است و برای جلوگیری از سرطان سینه در خانم ها بسیار موثر بوده همچنین در ساختمان قلب و ماهیچه ها و خون نقش مهمی دارد، وجود آن عامل مهمی برای بسته نشدن سرخرگ ها و مشکلات وریدی است همچنین پتاسیم در کاهش کلسترول نقش مهمی دارد. پا درد عمدتاً نتیجه کمبود پتاسیم و منیزم بدن است. اسپاسم ماهیچه انسداد و تنگ شدن سرخرگ، مشکلات وریدی تاثیر سوء دیابت روی عضلات، اعصاب پا، رگ گرفتگی و تورم مفاصل از عوارض کمبود آن به شمار می رود.
    11-مقدار سلنیوم گوشت بوقلمون 45 میلی گرم در هر 100 گرم است. سلنیوم موجود در گوشت بوقلمون، همراه با کلسیم، پتاسیم و ویتامین D، C، B6 و روی، ضد سرطان های پروستات و سینه است. سلنیوم تنظیم متابولیسم را به عهده دارد و برای از بین بردن سلول های غیرنرمال موثر بوده و اگر گوشت بوقلمون با قارچ وگوجه فرنگی میل شود خاصیت ضدسرطانی آن افزایش می یابد.
    12-میزان سدیم گوشت بوقلمون 33 میلی گرم در هر 100 گرم است. سدیم از بیماری های قلبی جلوگیری می کند و باعث تنظیم فشار خون می شود.
    13-مقدار روی در گوشت بوقلمون 63 میلی گرم در هر 100 گرم است. روی باعث رشد خردسالان می شود ضدسرماخوردگی است و به ساختن DNA و هورمون مردانه در بدن کمک می کند همچنین باعث تنظیم سن بلوغ افراد می شود.
    14-گوشت بوقلمون دارای ماده ای به نام COQ (اکسیر جوانی) است که برای جلوگیری از پیری زودرس مفید است.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد