.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

درمانی جدید برای ام.اس


درمانی جدید برای ام اس


دانشمندان روش جدیدی برای بازگرداندن آسیب های وارد شده به سلول های مغزی پیدا کرده اند و به این ترتیب هزاران بیمار مبتلابه ام اس می توانند به درمان خود امیدوارتر شوند.
    محققان انگلیسی توانستند با استفاده از سلول های بنیادی روند آسیب های مغزی را معکوس کنند که این موضوع درنهایت می تواند به آنها امکان ساخت دارویی را بدهد که علائم ام اس را بهبود می بخشد.
    تقریبا 100 هزار نفر در انگلستان به ام اس مبتلاهستند. این بیماری که هم اکنون غیرقابل درمان است، باعث می شود قابلیت های حرکتی انسان کاهش یابد در بینایی مشکل ایجاد شود و دچار خستگی و دردهای مزمن شود.
    ام اس به مرور زمان بدتر می شود تا این که درنهایت فرد مبتلارا روی ویلچر می نشاند.
    این بیماری با وارد کردن آسیب به myelin ایجاد می شود. این ماده تمام عصب های اطراف مغز و ستون فقرات را فرا گرفته است. با وارد شدن آسیب به این ماده مسیر انتقال پیام در بدن دچار مشکل می شود و مغز نمی تواند با دیگر اعضای بدن ارتباط برقرار کند.
    زنان با احتمال دو برابر بیشتر نسبت به مردان دچار ام اس می شوند. امید به زندگی در یک پنجم بیماران مبتلابه ام اس کاهش پیدا می کند چرا که احتمال مرگ آنها در اثر عفونت یا لخته شدن خون در ریه ها افزایش پیدا می کند.
    اکنون دانشمندان دانشگاه کمبریج و ادینبرگ روش جدیدی را کشف کردند تا با کمک سلول های بنیادی بتوانند آسیب های وارد شده به Myelin را درمان کنند. آنها این یافته خود را در نشریه عصب شناسی به چاپ رساندند که می تواند در آینده به ساخت داروهای جدید بینجامد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد