.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بروز عفونت های مغزی درمبتلایان به MS مصرف کننده «تیسابری»

داروی تیسابری (Tysabri) با نام ژنریک Natalizumab ، خطر بروز عفونت های مغزی در افراد دچار MS را افزایش می دهد

 
پژوهشگران می گویند  افراد مبتلا به MS که از داروی تیسابری (Tysabri) استفاده می کنند، ممکن است دچار عفونت های مغزی کشنده موسوم به PML شوند.

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  «تیسابری» (Tysabri) با نام ژنریک Natalizumab دارویی ساخت شرکت های «بیوژن ایدک»و «الان» به طور قابل توجهی از میزان پیشرفت بیماری در مبتلایان به اسکلروز متعدد (ام اس) عودکننده جلوگیری می کند.

محققان در این تحقیق مواردی جدید از بروز این عفونت ها در ۷۰ نفر را در ماه اکتبر یافتند که نسبت به ۶۸ مورد گزارش شده در ماه سپتامبر افزایش نشان می داد.

از بین این افراد ۱۴ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۶ نفر با درجه های مختلفی از ناتوانی متوسط تا شدید زنده ماندند.

در این پژوهش مشخص شد: داروی دیگری که قبلا توسط نووارتیس ساخته شده بود، دارای اثرات جانبی نگران کننده بیشتری نسبت به تیسابری بوده و این موضوع پزشکان را به تجویز تیسابری سوق داده است.

محققان به ۷۱ هزار و ۴۰۰ بیمار تیسابری دادند و آزمایشی را برای شناسایی افراد در معرض خطر توسعه PML ترتیب دادند که در نتیجه آن مشخص شد، خطر طی درمان در اواسط کار افزایش پیدا می کند.

برای بیمارانی که بیش از ۲۴ مرتبه از دارو استفاده کردند، نرخ PML حدود ۱.۸۷ از هزار بیمار و نرخ PML برای بیمارانی که بین ۱۳ تا ۲۴ بار از دارو استفاده کردند، ۰.۳۸ از هزار بیمار به دست آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد