.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

رهایی ام‌اسی‌ها از تزریق روزانه

Medical News Today: هزینه‌ای که سالیانه برای تهیه داروهای بیماران مبتلا به مالتیپل‌اسکروزیس در ایالات متحده آمریکا و اروپا صرف می‌شود بالغ بر 10 میلیارد دلار تخمین زده شده است....

به طور کلی نزدیک به 5/2 میلیون نفر در آمریکا و اروپا به این بیماری مبتلا هستند که از این میان حدود 100 هزار بیمار در انگلستان و 500 هزار نفر در سایر نقاط اروپا زندگی می‌کنند. در حال حاضر تنها داروی خوراکی موجود برای کنترل عود این بیماری به نام گیلنیا (Gilenya) معروف است که توسط شرکت دارویی نوارتیس تولید می‌شود.

کارشناسان معتقدند که وجود یک داروی خوراکی که کارایی مشتقات تزریقی را داشته باشد، می‌تواند کمک بسیار بزرگی به پیشرفت روند درمان در این بیماران کند.

این دارو از مدت‌ها قبل در اختیار بیماران ساکن در آمریکا قرار گرفته بود، اما به تازگی در اروپا و انگلستان نیز مورد تایید قرار گرفته و به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. به دنبال انتشار این خبر بسیاری از شرکت‌های دارویی درصدد تولید ترکیبات خوراکی برای درمان مالتیپل‌اسکلروزیس بر‌آمدند که تا کنون کارایی هیچ‌یک مورد تایید سازمان نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده قرار نگرفته و مجوزی برای فروش آنها صادر نشده است.

در حال حاضر بیشترین فروش دارویی برای درمان این بیماری مربوط به شرکت سانوفی- اونتیس است که در سال 2009 فروشی بالغ بر 8/2 میلیارد دلار در دنیا برای دارویی به نام کوپکسون (Copaxone) داشته است. داروهایی به نام آوونکس (Avonex) ساخت شرکت دارویی بیوژن و ربیف (Rebif) ساخت شرکت مرک نیز با فروش دو و یک میلیارد دلاری به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه راه مصرف داروهای موجود به صورت تزریق روزانه است و دارای عوارض ناخوشایندی مانند بروز نشانگان شبه آنفلوآنزا برای بیمار هستند، به نظر می‌رسد که داروی خوراکی گیلنیا بتواند جایگزین خوبی برای این داروها باشد.

این کارشناسان پیش‌بینی کردند که فروش سالیانه این دارو احتمالا از سقف 5/3 میلیارد دلار در سال تجاوز خواهد کرد. یکی از کارشناسان اروپایی در این مورد می‌گوید: «به نظر می‌رسد برای بیماران مبتلا به مالتیپل‌اسکلروزیس خوردن یک کپسول روزانه بسیار خوشایند‌تر از یک تزریق روزانه باشد و بنابراین ما در انتظار استقبال بی‌نظیر از این داروی خوراکی هستیم.»

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی پنج‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:00

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد