.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

خبرسلامتی


بازارچه خیریه برای بیماران ام.اس
    بازارچه غذای ماهانه به نفع بیماران مبتلابه ام.اس، 19 و 20 بهمن ماه در انجمن ام.اس ایران برپا می شود.
    در این بازارچه غذاهایی که توسط جمعی از خیرین طبخ شده است به نفع بیماران به فروش می رسد. علاقه مندان می توانند ساعت 30/11 تا 30/14 به نشانی تهران ـ خیابان وصال شیرازی ـ بین خیابان های انقلاب و طالقانی ـ کوچه شمس ـ انجمن ام.اس ایران مراجعه کنند. مبتلایان به بیماری ام.اس، دچار اختلال در سیستم عصبی می شوند که این اختلال در بیماران مختلف شدت و ضعف دارد. متاسفانه در سالیان اخیر شیوع این بیماری در ایران رو به گسترش است. محققان تاکنون علت ابتلابه این بیماری و نیز درمان قطعی آن را کشف نکرده اند و داروهای موجود تنها می توانند جلوی رشد آن را بگیرند. مبتلایان به این بیماری البته در مواردی رو به بهبود و حتی به طور کامل معالجه شده اند.
    
    بیکاری، بیماری می آورد
    پزشکان با انجام بررسی های جدید تایید کردند زنان و مردان بیکار بیشتر از افراد شاغل دچار مشکلات سلامتی می شوند. به گزارش ایسنا، این بررسی ها نشان می دهد که افراد بیکار به دفعات بیشتر و طولانی تر با ناراحتی ها و بیماری های جسمی و احساسی مواجه می شوند. این یافته حاصل مطالعات کارشناسان آلمانی در موسسه روبرت کوچ بین سال های 2008 تا 2009 است. این نتایج حاکی است افراد بیکار در گروه سنی 30 تا 59 سال اغلب با مشکلات و اختلالات جسمی، احساسی و عملکردی از جمله اختلالات خواب، اختلالات اضطرابی و اعتیاد به مواد مختلف دست به گریبان هستند و در نتیجه این افراد بیشتر از سیستم مراقبت های بهداشتی استفاده می کنند. پیامدهای بیکاری روی سلامت افراد شامل از دست دادن درآمد، از دست دادن ارتباطات اجتماعی در محیط کار و نیز فقدان اعتبار اجتماعی است.
    
    ایمنی بدن با زنجبیل و آویشن
    یک متخصص تغذیه گفت: مصرف زنجبیل به مقدار کم، زردچوبه، اورگانو و آویشن می تواند باعث افزایش قدرت حفاظتی بدن در مقابل عفونت ها شود. دکتر محمدجواد حسین زاده در گفت وگو با ایسنا، افزود: بهتر است میوه ها و سبزیجات نیز به صورت مخلوط و به شکل سالاد مصرف شوند چرا که هر کدام از میوه ها و سبزیجات حاوی مواد غذایی خاصی هستند و زمانی که با یکدیگر مصرف می شوند، تاثیرگذاری همدیگر را بر بدن افزایش می دهند.
    وی با بیان این که سیستم ایمنی بدن بویژه در فصول سرد سال باید تقویت شود، تاکید کرد: در این اوقات، خطر ابتلای افراد بویژه کودکان و سالمندان به بیماری ها افزایش می یابد. کمبود دریافت هر ماده مغذی می تواند بدن را در مقابله با عفونت ها از جمله عفونت های سرماخوردگی دچار مشکل کند. سوءتغذیه نیز باعث کاهش قدرت دفاعی بدن در مقابل عوامل بیماری زا می شود

نظرات 1 + ارسال نظر
راوی دوشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 23:18

سلام

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد