.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ام اس و تغذیه


حفظ رطوبت پوست با سبزی خوردن

    تربچه یکی از غنی ترین منابع آهن، کلسیم و سدیم در بین سبزیجات رایج است. برگ های تربچه حاوی مقدار بیشتری کلسیم، فسفر، ویتامین ث و پروتئین است. علاوه بر این، این برگ ها ملین بوده و مدر است.
    تربچه حاوی ویتامین ث، آنتی اکسیدان و ضدالتهاب است و مطالعات نشان داده به دلیل خواص ضدالتهابی دارای تاثیرات مثبتی بر علائم آسم است.
    پتاسیم تربچه نیز احتمال ابتلابه سنگ کلیه و سکته را کم می کند. همچنین مصرف تربچه در برنامه غذایی همراه با سایر میوه و سبزیجات به طور چشمگیری خطر ابتلابه اسکلروز متعدد یا ام اس را کاهش می دهد.     آب تربچه در درمان تشکیل سنگ کیسه صفرا (کوله لیتیاز) مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در جلوگیری از تشکیل سنگ صفراوی مفید است. برگ تربچه همچنین در درمان زخم ها و برای تمیز کردن آنها به کار می رود.
    تربچه مدر بوده و در درمان مشکلاتی مانند التهاب مثانه، اختلالات ادراری و عفونت های کلیوی از آن استفاده می شود. علاوه بر این سطح قند خون را کم می کند و برگ های آن در کنترل دیابت کاربرد دارد. مصرف تربچه برای کبد و معده مفید است و به دلیل برخورداری از خاصیت مسمومیت زدایی در تصفیه خون موثر است. میزان اکسیژن رسانی به خون را افزایش می دهد و از این رو در درمان یرقان تاثیرگذار است.
    تربچه کم کالری و در عین حال سیرکننده است، از این رو گزینه مناسبی برای رژیم های غذایی کاهش وزن محسوب می شود. خاصیت مسمومیت زدایی ویتامین ث، فولیک و آنتوسیانین موجود در تربچه باعث شده تا از آن در درمان بسیاری از انواع سرطان مانند روده، کلیه، معده و... استفاده شود.
    ویتامین ث، فسفر، روی و تعدادی ویتامین از گروه ویتامین ب موجود در تربچه برای پوست مفید بوده و به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و خشکی، ترک و قرمزی پوست را نیز از بین می برد. تربچه ضدخارش است و از این رو در درمان محل گزیدگی حشرات و زنبور مفید است و درد و التهاب ناحیه گزش را کاهش می دهد. نوشیدن آب تربچه همراه با نمک سیاه (نمک تصفیه نشده و حاوی املاح) برای کاهش تب و حرارت بدن مفید است. این گیاه برای سیستم تنفسی نیز مفید است. سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و جریان خون را بهبود می بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد