.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

درمان ام اس در ایران

درمان بیماری های صعب العلاج با سلول های بنیادی
موفقیت تازه محققان علوم پزشکی


محققان علوم پزشکی ایران برای نخستین بار در کشور به روشی برای درمان بیماری های صعب العلاج مثل دیابت، ام اس و بعضی بیماری های نقص سیستم ایمنی بدن با استحصال سلول های بنیادی جنین های 12 تا 16 هفته ای سقط شده دست یافتند.
    معاون مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این روش درمانی یک نوع درمان منحصر به فرد با استفاده از سلول های بنیادی جنینی و استحصال این سلول هاست که از آن برای درمان بیماری های صعب العلاج می توان استفاده کرد.
    رامین حشمت افزود: این روش درمانی تاکنون در درمان دیابت نوع یک موفقیت آمیز بوده است و استفاده از این روش درمانی برای درمان بیماران مبتلابه ام اس، افراد دچار مشکلات عضلانی و عصبی مثل مبتلایان به بیماری دیستروفی روشن یا مبتلایان به سیروز کبدی، همچنین افرادی که به علت تروماهای متعدد دچار کاهش سطح هوشیاری شده اند، در ICU بستری هستند یا نقص سیستم ایمنی بدن دارند، نیز در مرحله تحقیق است.
    حشمت افزود: مهمترین خصوصیت این روش منحصر به فرد این است که با استفاده از سلول های جنینی سقط شده که سن کمی دارند و بین 12 تا 16هفته از عمر آنها می گذرد و به علت زیست پذیری آنها امکان رد پیوند آن بسیار کمتر است، صورت می گیرد.
    این محقق ایرانی گفت: در این روش درمانی از سلول های جنینی جنین های 12 تا 16هفته ای سقط شده که به علت بیماری مادر سقط قانونی برای آنها انجام شده است استفاده می شود، اگرچه ورودی های ما برای در اختیار داشتن این جنین ها کم است، اما به هر حال محدودیتی برای تامین این جنین ها نداریم و این منبع در دنیا به میزان کافی وجود دارد.
    وی ادامه داد: هم اکنون مرکز غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران امکان ارائه این خدمت را برای عموم مردم ندارد، اما بعد از رونمایی از این دستاورد جدید علمی از متقاضیان درمان با این روش که به دیابت نوع یک مبتلاهستند و حداقل 7 سال سن دارند، ثبت نام می کنیم.
    به گفته حشمت این روش مشابه خارجی دارد، اما روش های مشابه خارجی دقیقاً مثل این روش نیست و روش ایرانی درمان این بیماری ها با استفاده از سلول های جنینی با موفقیت های بیشتری همراه بوده است.
    وی ادامه داد: برنامه ای برای ثبت PATENT این روش ایرانی نداریم و بیشتر از طریق ارائه مقالات علمی این روش جدید درمان محققان ایرانی را به دنیا معرفی می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد