.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

سلول درمانی بدون هزینه در آینده

وزیر بهداشت: در آینده بیماران را با استفاده از فناوری سلول درمانی بدون دریافت هزینه درمان می کنیم


گروه اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای پیوندهای جدید و استفاده از فناوری سلول درمانی می توانیم در آینده بیماران را بدون دریافت هزینه درمان کنیم.
    دکتر مرضیه وحیددستجردی افزود: بیش از 100 بیمار دیابتی، شش بیمار ام اس و 10 بیمار مغزی را از طریق سلول های بنیادی تحت درمان قرار داده ایم.
    وی اظهار داشت: نتیجه ای که از این روش درمانی گرفتیم با نتایج سه یا چهار کشور دنیا در این زمینه برابر بوده است. وزیر بهداشت تصریح کرد: باید در مراکزی سرمایه گذاری کنیم که ساختار، قابلیت ها و نیروی انسانی لازم را دارند از این رو 11 دانشگاه در کشور به طور خاص به موضوع سلول درمانی می پردازند.
    وحید دستجردی ایران را جزو کشورهای پیشرو در موضوع سلول های بنیادی خواند و افزود: ایران رتبه 31 را در بین کشورهای دنیا در حوزه محصولات علمی و فناوری دارد. وزیر بهداشت با اشاره به این که 96 درصد داروها و 70 درصد مواد داروها را در کشور تولید می کنیم، گفت: اکنون 15 قلم دارو را در دست تولید داریم که در آینده نزدیک به تولید می رسد و 370 میلیارد تومان برای کشور صرفه جویی ارزی دارد.
    معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز گفت: روش جدید سلول درمانی با منشا سلول های جنینی، نوآوری و دستاورد بزرگی برای کشور و باعث توسعه علوم و گسترش فناوری های مرتبط شده است.
    نسرین سلطانخواه افزود: باید نگرش خطی را در روند توسعه علم و فناوری، تغییر داده و نگرش سیستمی و نظام مند را جایگزین آن کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد