.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

رقابت ایران با آمریکا و آلمان در فرآوری سلول های جنینی


از این فناوری برای درمان دیابت، ام اس و ضربه های مغزی استفاده می شود

وزیر بهداشت گفت: فناوری فرآوری سلول های جنینی در ایران قابل قیاس با کشورهای آمریکا و آلمان است.
    
    به گزارش مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی در مراسم رونمایی از طرح فناوری فرآوری سلول های جنینی با بیان این که ایران از معدود کشورهایی است که به فناوری فرآوری سلول های جنینی دست یافته است، افزود: از این فناوری برای درمان بیماری هایی مانند دیابت، ام اس و موارد مربوط به بیماری ها و ضربه های مغزی استفاده می شود.
    وی با اعلام این که استفاده از فناوری فرآوری سلول های جنینی برای درمان بیماری ها را از سال 86 در کشور آغاز کرده ایم، تصریح کرد: در مورد استفاده از این فناوری در درمان بیماران دیابتی به نتایج خوبی دست یافته ایم که این پیشرفت ها قابل قیاس با کشورهایی مانند آلمان و آمریکاست.
     دستجردی افزود: این روش درمانی روی 100 بیمار دیابتی مورد استفاده قرار گرفته است که نتایج آن نشان می دهد تعدادی از این بیماران از 8 ماه تا 2 سال از استفاده از انسولین بی نیاز شده اند. 
        وزیر بهداشت گفت: در مورد بیماران ام اس نیز این روش روی 6 بیمار انجام شد که در مورد یکی از بیماران بهبود قابل توجهی مشاهده شده است.
    
    وی ادامه داد: همچنین در مورد بیماران ترومای سر هم این روش بر روی 5 بیمار انجام گرفته که نتایج درمان روی یکی از بیماران خوب بوده است.
    
    هفته گذشته با حضور چند نفر از محققان و دانشمندان علم ژنتیک و دست اندرکاران طرح فناوری فرآوری سلول های جنینی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تندیس دستیابی به این فناوری توسط رئیس جمهور رونمایی شد.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد