.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

آزمایش سلول های بنیادین در مهار بیماری مهلک«MS»

دانشمندان در تلاشند با آغاز دوره آزمایشی درمان مبتنی بر سلول های بنیادین با استفاده از سلول های استخراج شده از مغز استخوان بیماران مبتلابه MS قدمی جدید را برای مهار این اختلال بردارند. پزشکان بریتانیایی در حال آغاز دوره آزمایشی بالینی درمان مبتنی بر سلول های بنیادین هستند که تلاش دارد آسیب های ناشی از ابتلابه بیماری MS را متوقف کرده یا معکوس کند. بیماران در این دوره بالینی محلولی از سلول های بنیادین که از مغز استخوان خود بیمار به دست آمده است را دریافت خواهند کرد به این امید که سلول ها بتوانند مناطقی از سیستم های عصبی که به واسطه بیماری تخریب شده اند را ترمیم کنند.
    مغز استخوان منبعی غنی از سلول های بنیادین است که از توانایی ترمیم انواع مختلفی از نسوج و اندام های بدن برخوردار است. تحت این درمان سلول های بنیادین جمع آوری شده، تصفیه شده و به میزان زیادی کشت داده می شوند و سپس به جریان خون تزریق می شوند. این درمان در صورت تاثیرگذاری و ایمن بودن می تواند به تعداد زیادی از مبتلایان به این بیماری کمک کند. MS بیماری است که بیشتر افراد جوان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و نشانه های آن از قبیل تار دیدن، ضعف در هماهنگی و حفظ تعادل معمولادر میان گروه سنی 20 تا 40 سال دیده می شود.
    MS زمانی شکل می گیرد که سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و سلول هایی با غشای چربی به نام «میلین» را که سلول های عصبی در مغز و نخاع را احاطه کرده اند، مورد هجوم قرار می دهند. وارد آمدن آسیب به میلین سرعت ارسال سیگنالهای مغزی به سرتاسر بدن را کاهش می دهد، وضعیتی که تا به امروز برای آن درمانی یافته نشده است. بر اساس گزارش بی. بی. سی، دانشمندان با دریافت بودجه یی یک میلیون پوندی در تلاشند با اجرای سه دوره آزمایشی بالینی ایمن بودن، قابلیت درمانی التهاب بینایی که در مبتلایان به MS منجر به کوری می شود و تفاوت های میان قدرت درمانی سلول های بنیادین گرفته شده از فرد بیمار و سلول های گرفته شده از افراد سالم را مورد بررسی قرار دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد