.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

داروی آرژانتینی ام.اس

دکتر شیبانی: عرضه داروی آرژانتینی در داروخانه ها برای انجام مطالعات بالینی است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه داده اند داروی آرژانتینی ام اس به منظور مطالعات بالینی در داروخانه ها عرضه شود.
    دکتر احمد شیبانی دیروز در حاشیه دهمین همایش داروسازان ایران در سالن همایش های رازی به تشریح آخرین وضعیت توزیع داروی آرژانتینی ام اس و تغییر قیمت برخی اقلام دارویی با توجه به افزایش نرخ ارز پرداخت و گفت: مسیرهای قانونی و مستندات داروی آرژانتینی طی شده است و بر همین اساس کارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه عرضه آن در داروخانه ها برای انجام مطالعات بالینی را صادر کردند.
    شیبانی در ارتباط با تاریخ انقضای داروی آرژانتینی ام اس که گفته می شود تا چند ماه آینده به پایان می رسد، افزود: چنین چیزی نیست و دوستان ما در سازمان غذا و دارو وظیفه دارند به این موضوع رسیدگی کنند.
    وی در خصوص قیمت داروی آرژانتینی که گفته می شود 5 هزار تومان گرانتر از مشابه ایرانی است، اظهار داشت: آنطوری که بنده اطلاع دارم قیمت آن ارزانتر از مشابه ایرانی است.
    رئیس سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب که داروهای اینترفرون عارضه ساز نیستند، گفت: این دارو هم اکنون برای سیر مطالعات بالینی در تعداد محدودی از داروخانه ها مجوز توزیع گرفته و تحت نظارت مرکز مربوطه در اختیار بیماران قرار می گیرد.
    شیبانی، از آغاز زمان توزیع سراسری دارو آرژانتینی ام اس در داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد.
    وی همچنین در ارتباط با ورود داروی اروگوئه ای برای بیماران کلیوی که باعث شده داروی ایرانی «سلسپت» تا سقف36 هزار تومان گرانتر شود، گفت: این موضوع را بررسی می کنیم.
    معاون وزیر بهداشت با اشاره به تولید داروی سلسپت در سه شرکت دارو داخلی، افزود: داروی اروگوئه ای به عنوان نمونه وارد کشور شده و قرار است در داخل تولید شود.
    شیبانی ادامه داد: ممکن است بعضی از داروها که شامل یارانه بوده اند تغییراتی در قیمت داشته باشند. البته وزارت بهداشت در جهت حمایت از تولید داخل، یارانه ای که به داروهای وارداتی و تولید داخل می دهد یکسان است. برهمین قیمت داروهای وارداتی بالاتر از قیمت تولید داخل است.
     
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد