.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

12 قلم داروی گران قیمت زیرپوشش بیمه قرار می گیرد

براساس اعلام صندوق تامین اجتماعی، با توجه به توسعه فناوری ساخت دارو در کشور و ورود داروهای جدید، این صندوق 12 قلم داروی جدید و گران قیمت را به منظور اضافه شدن به سبد دارویی مورد پذیرش تامین اجتماعی به شورای عالی بیمه ارائه کرد.
    به گزارش روابط عمومی تامین اجتماعی، داروهای جدید پیشنهادی این صندوق برای کنترل بیماری های عفونی، اعصاب و روان، تنفسی، گلوکوم، گوارشی، هپاتیت C، کم خونی، بیماری های متابولیک، کاهنده چربی خون و فشارخون، داروهای مورد مصرف در بیهوشی، اورژانس و بیماری های هورمونی مورد استفاده قرار می گیرد.
    در این گزارش آمده است، هم اکنون صندوق تامین اجتماعی 70 درصد هزینه داروهای مربوط به بخش سرپایی را می پردازد و 30 درصد نیز فرانشیز پرداختی بیمه شدگان است. بیمه شدگان مبتلابه بیماری های کلیوی که نیازمند دیالیز هستند، بیماران مبتلابه هموفیلی و تالاسمی همه داروهای موردنیاز را به صورت رایگان دریافت می کنند و از پرداخت فرانشیز معاف هستند.
    از سوی دیگر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از کاهش یا حذف فرانشیز داروهای گران قیمت در کشور خبر داد. به گزارش فارس، رحمت الله حافظی در جمع خبرنگاران افزود: پرداخت فرانشیز 30 درصدی دارو بویژه داروهای گران قیمت مشکلاتی را برای بیمه شدگان ایجاد می کند که به همین منظور سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کاهش یا حذف فرانشیز داروهای گران قیمت بخصوص داروهای مورد استفاده در درمان بیماری های مزمن را مطرح کرده است. به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی 70 درصد هزینه داروهای مربوط به بخش سرپایی را می پردازد و 30 درصد نیز فرانشیز پرداختی بیمه شدگان است. حافظی اضافه کرد: بیمه شدگان مبتلابه بیماری های تالاسمی و هموفیلی از پرداخت فرانشیز معاف هستند و تمام داروهای موردنیازشان را به صورت رایگان دریافت می کنند. به گفته وی، هم اکنون فرانشیز داروهای موردنیاز بیماران مبتلابه ام اس 10 درصد و بیماران سرطانی 15 درصد است. حافظی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کاهش یا حذف فرانشیز پرداختی مربوط به بیماری های مزمن را مطرح کرده و برای تامین بار مالی مربوط نیز فرانشیز برخی داروهای ارزان قیمت افزایش می یابد.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد