.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

کاهش حس لامسه هشداری برای ابتلابه ام اس

نایب رئیس انجمن ام اس گفت: تاری دید یکی از علائمی است که فرد با احساس آن باید مشکوک به ابتلابه ام اس شود به گونه ای که به مدت دست کم 24 ساعت حس کند که از پشت شیشه کدر به محیط نگاه می کند.
    دکتر محمدعلی صحراییان در گفت وگو با ایسنا افزود: به احساس دیدن اشیا از پشت شیشه کدر، التهاب عصب چشمی می گویند و فرد مبتلابه آن باید به پزشک مراجعه کند. در کل علائم حسی شایع تر از علایم بینایی ام اس است. سوزن سوزن شدن اندام ها و همزمان با آن کاهش حس لامسه از جمله اختلالات حسی ناشی از ابتلابه ام اس است.
    وی درباره شایع ترین نوع ام اس گفت: شایع ترین نوع ام اس در ایران و جهان نوع عود کننده و بهبود یابنده است به گونه ای که تقریبا 85 درصد مبتلایان به این بیماری در ایران در شروع بیماری خود این نوع ام اس را تجربه می کنند و تعدادی از بیماران ممکن است پس از سال ها به نوع پیشرونده ثانویه دچار شوند. نایب رئیس انجمن ام اس افزود: این بیماری در حدود 10 درصد از بیماران با نوع پیشرونده اولیه آغاز می شود و شایع ترین علائم این بیماری حسی و بینایی است. صحراییان در توضیح انواع بیماری ام اس گفت: نوع عود کننده و بهبود یابنده، نوعی از ام اس است که بیماری فرد با حملاتی به صورت تشدید علایم عصبی مانند تاری دید و اختلال در دید یا اختلال حرکتی شروع می شود. در نوع پیشرونده ثانویه، بیمار هیچ حمله ای را تجربه نمی کند اما بیماری او به آرامی پیشرفت می کند. در نوع پیشرونده اولیه بیماری از ابتدا با پیشرفت علائمی مانند ضعف اندام ها آغاز می شود.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد