.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تبلیغات ماهواره ای داروی ام.اس

یرات: تنها 192 پزشک زیرمیزی بگیر در سال90 داشته ایم
شعب ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی در 32 استان فعال هستند


مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد: در سال 90 تنها 192 پزشک تخلف زیرمیزی و گران بودن حق ویزیت داشته اند و 117 پرونده در مورد عرضه لوازم آرایشی غیربهداشتی در تعزیرات تشکیل شده است.
    به گزارش مهر، برای نخستین بار در سال جاری مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی در جایگاه پاسخگویی به خبرنگاران قرار گرفت، هرچند پاسخ های او برخی خبرنگاران را قانع نکرد.
    رضا ناقوس با بیان این که در 32 استان کشور شعب ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی فعال هستند به مهر گفت: در 10 ماهه سال جاری 140 هزار و 134 پرونده تخلفاتی صدور رای شده که 81 هزار مورد از این پرونده ها مربوط به تخلفات عرضه غیربهداشتی مواد غذایی، عدم رعایت ضوابط در عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و توزیع مواد فاقد ضوابط بهداشتی بوده است.ناقوس اظهار کرد: همچنین 58 هزار مورد پرونده تخلفات بهداشت محیط در بحث اماکن عمومی مانند ورزشگاه ها، آموزشگاه ها، درمانگاه ها، رستوران ها و ترمینال ها و ... داشته ایم.
    این مسوول در سازمان تعزیرات اعلام کرد در سال 90 تنها 192 مورد تخلف زیرمیزی پزشکان و گرانفروشی حق ویزیت داشته ایم. همچنین تعداد پرونده های برخورد با عرضه مواد بهداشتی و آرایشی غیرمجاز در کشور 117 مورد بوده است که پس از اعلام این آمار ناقوس در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر این که باتوجه به حجم بالای تخلفات پزشکان و ورود کالاهای آرایشی قاچاق به کشور، این آمار بسیار اندک است، گفت: نظارت بر این تخلفات و ارائه گزارشات تخلفاتی بر عهده وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و مردم است و ما تنها در بازرسی ها آنها را همراهی کرده و حکم صادر می کنیم.
    اظهارات مدیرکل نظارت بر شعب بهداشت و درمان سازمان تعزیرات حکومتی در حالی که از اقدامات وزارت بهداشت در برخورد با متخلفان دفاع می کرد با اعتراض خبرنگاران مواجه شد. خبرنگاران معتقد بودند آمار تخلف پزشکان در یک سال حتی برای شهر تهران هم قابل قبول نیست، چه برسد به کل کشور که ناقوس پاسخ داد: گزارش وزارت بهداشت نشان می دهد که عملکرد خوبی داشته اند و ما هم تنها در صورتی که ناظران وزارت بهداشت اعلام کنند، اقدام می کنیم. وی افزود: البته آنقدر تخلفات زیاد است که از حد نظارت و توانایی بازرسان خارج شده و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف گزارش دهند.
    
    خرید و فروش اعضا به ما مربوط نمی شود
    ناقوس در پاسخ به 3 پرسش خبرنگار مهر در مورد خرید و فروش کلیه و اعضای بدن انسان، تبلیغات و عرضه داروهای ماهواره ای، عرضه داروی MS و برنج های آلوده گفت: در بحث خرید و فروش کلیه و اعضای بدن تعزیرات وارد نمی شود. در بحث برنج های آلوده هم پرونده در وزارت بهداشت است و ما صلاحیت رسیدگی نداریم.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد