.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

چه می کنه این انار با اعصاب

anar11بر اساس شواهد تاریخی موجود سابقه کشت آن به 2500 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد

نسیم آرامش: انار میوه ای ایرانی است که از دو هزار سال قبل از میلاد مورد استفاده قرار می گرفته است و در قران کریم سه بار از آن نام برده شده است. در کتیبه های تخت جمشید،کنده کاری هایی روی برگ انار دیده می شود که این خود دلیلی بر این امر است که  ایرانیان از زمان باستان انار را می شناخته اند و آن را می کاشته اند. یکی از قدیمی ترین میوه های شناخته شده برای انسان انار است.
انار دارای سابقه کشت طولانی است. بر اساس شواهد تاریخی موجود سابقه کشت آن به 2500 سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. موطن اصلی آن خاور نزدیک به ویژه ایران معرفی شده است. در حال حاضر مناطق کشت این میوه محدود می‌باشد. در آسیا (ایران، افغانستان و ازبکستان)، در اروپا( اسپانیا) و در افریقا (در کناره‌های شمالی آن ،سواحل جنوبی مدیترانه) مورد کشت و کار قرار دارد و در بقیه نقاط دنیا در صورت کشت، مساحت زیر کشت آن محدود و ناچیز است.
انار سرشار از ویتامین های A،B،C،E، قند ،تانن و یک ماده مفید دیگر به نام «کره ماناتین» است. انار دارای آهن و ویتامین های مورد نیاز برای خون‌سازی است. انار خواص درمانی خاصی دارد. این میوه در صورتی که شیرین باشد برای سینه و ریه بسیار مفید است. آب انار سنگین تر از خوردن دانه‌های انار است (یعنی گوارش آن سخت‌تر است.) مغز و دانه‌های انار ملین هستند و گوشت های فیبری درون انار ،سبب پاک سازی روده ها می شود. انار با داشتن ویتامین B سبب تقویت اعصاب می‌شود و به علت داشتن ویتامین6B ضد استفراغ بوده است. همچنین به علت داشتن آهن و ویتامین های موجود در آن برای خون سازی بدن مفید است و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است. در بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم می توان آب انار را برای پیشگیری از فشار خون بالا توصیه نمود.
 انار دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است که به نظر می رسد مانع بروز تصلب شرایین ، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، و کاهش دادن فشار خون بالا. عصاره انار همچنین نشان داده است که دارای  خواص ضد سرطانی موثر است در سرکوب انواع سرطان ها ، از جمله : پوست ، سینه ، روده بزرگ. محققان به این نتیجه رسیده اند که آب انار با مهار اکسیداسیون لیپوپروتئین با دانسیته پایین  همراه بوده و با کند شدن روند توسعه آرترواسکلروز همراه است.فشار خون بالا یکی از عوامل تاثیر گذار بروز سکته مغزی ، بیماری قلبی ، بیماری عروق محیطی  و بیماری های کلیوی است. مصرف انار می تواند تعدیل کننده فشار خون در افراد مبتلا به این عارضه باشد و از عوارض جانبی نامطلوب فشارخون جلوگیری نماید. نتایج بررسی ها نشان می دهد که انار مانع از بین رفتن غضروف مفاصل ،کاهش میزان کلسترول خون شده و موجب پیشگیری از کمبود اکسیژن در مغز می شود. اسید الاژیک موجود در انار از بروز سرطان جلوگیری می کند و رشد تومورهای سرطانی را کند می سازد،این میوه برای سلامتی قلب و عروق،جلوگیری از تصلب شریان ها و سکته ها،جلوگیری از پیری زودرس و آلزایمر و پیشگیری از سرطان ها به خصوص سرطان پروستات مفید است. یک انار با اندازه ای معمولی چهل درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین Cرا تامین می کند، همچنین انار منبع خوبی از اسید فولیک ،پتاسیم و آهن می باشد،کاهش فشار سیستولیک خون و کلسترول بد  نیز از دیگر خواص انار است ،آنتی اکسیدان های موجود شامل آنتی اکسیدان های قوی پلی فنولیک ،تانن و آنتوسیانین هستند. انار مقوی قلب ، مفرح ، دفع کننده چربی ، رفع کننده سموم اغلب عفونت های داخلی ، دافع حرارت می باشد و خوردن انار با پرده های سفید آن شکم را پاک می کند ، رب انار ، برگ انار در ضعف معده ، کمی اشتها ، تهوع ، ضعف عمومی ، تصفیه خون ، به خصوص در دختران جوان و دررفع میگرن بسیار مفید است. اب انار شیرین باشکر ونشاسته برای درد سینه وسرفه توصیه می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد