.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

آسپرین می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که مصرف آسپرین در هر سنی پیش از بروز سرطان و دست کم ۱۰ سال قبل از بروز آن، قابلیت دارو را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری کشنده به حداکثر می‌رساند. آنان تاکید کردند که مصرف روزانه دوز پایین آسپرین خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، محققان معتقدند؛ داروی آسپرین، تاثیرات آنزیم‌های COX را مسدود می‌کند.

این آنزیم‌ها، پروتئین‌هایی هستند که در بروز التهاب نقش دارند و به مقادیر زیاد و غیرطبیعی در چندین نوع از سرطانها یافت می‌شود.

پزشکان در یک آزمایش جدید به این نتیجه رسیدند که مصرف دوز پایین آسپرین به طور روزانه خطر ابتلا به سرطان و یا مرگ و میر ناشی از این بیماری را کاهش می دهد.

این پزشکان دریافتند که حتی دوز پایین بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلی گرم از این قرص می تواند موثر باشد.

در گزارش جدیدی از سوی متخصصان انجمن سرطان آمریکا اعلام شد با وجود نتایج حاصل از این آزمایشات می توان مصرف آسپرین را در میان دستورالعمل های بالینی در پیشگیری از سرطان قرار داد.

در این گزارش آمده است حتی ۱۰ درصد کاهش خطر کلی بروز سرطان در طول ۱۰ سال نخست درمان برای بهره مندی از مزایای این دارو و برقراری تعادل بین مزایا و خطرات مصرف یا عدم مصرف آن می تواند مفید و قابل ملاحظه باشد. در حال حاضر مصرف این دارو برای پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی توصیه می شود و این مزیت بر ضرر احتمالی آن که افزایش خونریزی است، غلبه می کند.

پژوهشگران می گویند مصرف دوز روزانه آسپرین از سن ۴۰ سالگی به بعد، ‌احتمال بروز سرطان را در سالهای آتی و سنین بالاتر کاهش می‌دهد.

مصرف منظم آسپرین در دهه ۴۰ سالگی می‌تواند تاثیر پیشگیرانه این دارو را در ابتدا به سرطان به حداکثر برساند.

بهترین زمان برای مصرف آسپرین حدود سن ۴۰ سالگی است، چون در این زمان معمولا تولید مواد پیش سرطانی در بدن آغاز می‌شود و مصرف آسپرین بهترین فرصت برای متوقف کردن روند بیماری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد