.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

میزان افراد مبتلا به ام اس در ایران؟!

رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت : طبق گزارشهای اعلام شده در حال حاضر حدود 50 هزار بیمار ام اس در کشور وجود دارد که این آمار بایستی زیر 2 هزار نفر بیمار مبتلا به ام اس در ایران باشد.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (08 may)، دکتر حسین پاکدامن در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنگره نورولوژی والکتروفیزیولوژی بالینی ایران در جمع خبرنگاران افزود: شیوع این بیماری از نظر تقسیم بندی جغرافیایی در دنیا زیر سه نفر در هر 100 هزار نفر است و این آمار در ایران چند برابر آمار جهانی است.

وی ادامه داد: حدود 20 سال است که این بیماری غیر قابل درمان است و به طور کلی ام اس بیماری پیشرونده ای است و از نظر پزشکی حدود 85 درصد به صورت حمله ای ظاهر می شود.

پاکدامن اضافه داد: 10 درصداز این بیماری در شروع بیماری پیشرونده و 5 درصد دیگر در شروع بیماری به صورت حمله ظاهر می شود و به سرعت پیشرفت می کند.

 پاکدامن اظهار داشت: در حال حاضر درمان هایی که برای این بیماران انجام می شود که می تواند حمله های ام اس را کاهش دهد و از افزایش پلاک های مغزی تا حدودی جلوگیری کند.

وی با اشاره به سلول های بنیادی در درمان این بیماری اشاره کرد و گفت :درمان ام اس توسط سلول ها بنیادی بسیار محدود است و نیاز به تحقیقات گسترده و زیادی در حیطه علم پزشکی دارد.

پاکدامن افزود: در حال حاضر در جهان بین 6 تا 8 بیمار تحت درمان با سلول های بنیادی قرار گرفته اند و در ایران نیز در سطح تحقیقاتی و مطالعاتی بسیار محدودی صورت گرفته که قابل توجه نبوده است.

 

وی اضافه کرد: درمان با سلول بنیادی در آینده می تواند زندگی این بیماران را نوید بخش کند و تا حدودی از حمله و پیشرفت بیماری جلوگیری نماید .

به گفته رییس انجمن علوم اعصاب ایران این بیماری 130 سال است که کشف شده و تاکنون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد.

رییس نوزدهمین کنگره بین المللی نورولوزی و الکتروفیولوزی بالینی ایران گفت : در کشورهای غربی بالای 50 تا 100 هزار بیمار ام اس وجود دارد و شمار مبتلایان به این بیماری درآمریکا 300 هزار نفر است.

 وی یادآور شد: این بیماری در زنان بیشتر از مردان دیده می شود و عمدتا گروه سنی 25 تا 30 را که فعالیت جسمی و مغزی دارند و نیز افرادی را که از هوش بالایی برخوردارند گرفتار می کند.

پاکدامن ادامه داد: بررسی های انجام شده در ایران درباره عوامل ایجاد کننده بیماری ام اس در کنگره های جهانی مغز و اعصاب از سوی ایران ارایه شده است. در این بررسی علل و عوامل واکسیناسیون و عفونت ، ارتباط ویتامین دی و سی و تغذیه ،‌استرس ، در بیماران مورد بررسی قرار گرفته است.

 

به گزارش ایرنا، پاکدامن گفت: این بیماری در استان های تهران و اصفهان بیشترین فراوانی را دارد و زنان نسبت به مردان بیشتر به آن مبتلا می شوند.

وی با اشاره به اینکه افراد باهوش بیشتر به ام اس مبتلا می شوند گفت : در این بیماری سیتم عصبی مرکزی دچار تهاجم می شود و می تواند مشکلات چشمی ،‌بینایی ، تاری دید ، دوبینی ، اختلالات حسی و حرکتی و ضعف اندام تحتانی را گرفتار نماید. 

منبع : /www.jamnews.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد