.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تئوری جدید در مورد علت بیماری ام اس

 شاید شما خواننده عزیز استحضار داشته باشید که در مورد علت بیماری ام اس نظریه های متفاوتی داده شده است که هریک از آنها بر اساس شواهد و دلائلی ارائه شده اند. اما چون هیچیک نتوانست تمام مسائل مربوط به بیماری را توجیه نماید و در همه مطالعات درستی آنها به اثبات نرسید، لذا علت بیماری هنوز در ابهام است. احتمالا نظریه ای به خط پایان خواهد رسید که  ضمن برطرف کردن همه ابهامات ، بتواند رابطه ای بین سایر نظریه ها برقرار نماید.

اخیراً نظریه ای مطرح و به چاپ رسیده (در روز هشتم ماه می 2012) ، که براساس آن شاید بتوان رابطه ای بین همه علل احتمالی  مطرح شده نظیر    ویتامین D ، ویروس EBV  وانسداد سیاهرگی (CCSVI)  برقرار کرد و آن تئوری "اختلال عملکرد سیستم عصبی خودکار(اتونوم) در بیماری ام اس است.

بر اساس این نظریه، بطور خلاصه، احتمالاً تنگی وریدی و احتقان خون در مغز ، عامل ایجاد تحریک روند التهابی در مغز و نخاع است اما این تنگی وریدی در واقع ناشی از اختلال کار سیستم عصبی خودکار (اتونوم) در بدن فرد میباشد و علت اختلال کاراین سیستم  ( که شواهد قبلی هم آن را تأیید می کنند) می تواند کمبود ویتامین D و یا عوامل عفونی نظیر ویروس  EBV باشد.

 لازم است مطالعات بعدی انجام گیرد تا رابطه اختلال اتونوم را با CCSVI بررسی نماید.  

منبع : انجمن مالتیپل اسکلروزیس ایران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد