.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بیماری ام اس در زنان فراگیرتر است

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: بیماری ام اس در زنان فراگیرتر از مردان است.
    دکتر ابوالفضل سرسرشناس با بیان اینکه ابتلابه بیماری ام اس در والدین جوان شایع تر از دیگر افراد است، افزود: دو تا سه درصد این بیماری به علت عوامل ژنتیکی است.
     وی اظهار کرد: علائم این بیماری بر اثر اینکه کدام قسمت از بدن را درگیر کرده باشد متفاوت است به عنوان مثال ممکن است از ضعف حرکتی بدن شروع شده و تا فلج کامل اندام ها ادامه یابد یا اینکه امکان دارد فلج یکطرفه یا دو طرفه بوده باشد.
     سرسرشناس ادامه داد: در این بیماری اختلالات حسی می تواند به شکل کرخی یا بی حسی اندام ها باشد و کنترل ادرار، اختلال در تعادل و هماهنگی حرکات بدن و اختلال در شنوایی از علائم شایع این بیماری است.
     وی تصریح کرد: در این بیماری راهی برای پیشگیری وجود نداشته و فقط راه درمان موثر است. از جمله راه های درمان این بیماری انجام آزمایش های خونی، آزمایش های مغزی نخایی، بررسی پتانسیل های ادراری از این نظر که چشم و گوش درگیر شده باشد یا نه و سپس تطبیق وزنی مغز و ستون فقرات است.
     وی با بیان اینکه بیماری ام اس علت خاصی نداشته و یک بیماری خودایمنی است، خاطرنشان کرد: بیماری ام اس با درگیر کردن قسمت های مختلفی از بدن می تواند علائم حرکتی یا نیروهای حرکتی، راه های حسی، کنترل ادرار و یا بینایی فرد را درگیر کند.
     
 منبع:روزنامه ایران، شماره 5083

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد