.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

اثر منفی برخی داروها برروی توانائی های شناختی در بیماری ام اس

افراد مبتلا به بیماری ام اس ممکن است در جائی از سیر بیماریشان، دچار اختلالات ادراری شوند ( مانند تکرر ادرار، احتباس ادرار و ... ) . پزشک معالج پس از انجام بررسی های لازم، ممکن است از دسته ای از دارو ها بنام داروهای آنتی کلینرژیک مانند اکسی بوتن نین ، تولترودین ، وزیکر استفاده نماید. با توجه به اثرات منفی شناخته شده این گروه داروئی برروی توانائی های شناختی ( در افراد سالمند) ، اخیراً مطالعه ای انجام گرفته که در آن اثر این دسته داروئی روی توانائی های شناختی در بیماری ام اس بررسی شده است. در این مطالعه که نتایج آن در 25 ژوئن امسال ، منتشر شده، 42 فرد مبتلا به ام اس ، با مصرف داروهای فوق ، با 46 فرد مبتلا بدون مصرف این داروها به مدت 6 ماه با هم مقایسه شدند.

مطالعه فوق نشان داد که مصرف مزمن داروهای دسته آنتی کلیرژیک مانند اکسی بوتی نین و تولترودین و vesicare به منظور رفع مشکلات ادراری، ممکن است روی توانائی های ذهنی افراد مبتلا به ام اس تاثیر منفی داشته باشد.

ازطرفی با توجه به ضرورت استفاده از این داروها در برخی موارد ، لذا بهتر است فعلا سودها و زیان های مصرف این داروها با هم در نظر گرفته ، تجویز و مصرف شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد