.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

دورنمای مثبت درمان ام.اس با مهندسی بافت

مدیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی ام.اس ایران گفت: روش های درمانی که در مهندسی بافت مطرح می شود روش های نوینی است که دورنمای بسیار روشنی را برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری ام.اس متصور می کند.
     احسان ارجمند حقیقی افزود: دانشگاه های ما در حال حاضر ظرفیت اندکی در پذیرش مهندسی بافت دارند و باید در کنار افزایش این ظرفیت با توجه به نیازهای علمی کشور از پتانسیل دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور و نیز مراکز تحقیقاتی غیردولتی داخلی بهره برد. البته برخی پژوهشگاه های داخلی نظیر رویان اقدامات ارزنده ای در حوزه مهندسی بافت و سلول های بنیادی انجام داده اند اما همچنان نیازمند گسترش مراکز تحقیقاتی خصوصاً با حمایت های دولتی هستیم.
     مدیر اجرایی نهمین کنگره بین المللی ام.اس ایران افزود: این در حالی است که در خارج از کشور پیوند عمیق تری بین این حوزه ها برقرار شده و دانشجویان مهندسی پزشکی با حضور در بخش های مختلف درمانی و اتاق عمل از نزدیک با کمبود و مشکلات تجهیزاتی پزشکان و جراحان آشنا شده و برای رفع آن تلاش می کنند.
     وی ادامه داد: از میان رشته های وابسته به مهندسی پزشکی، مهندسی بافت پیوند عمیق تری با پزشکی دارد. مهندسی بافت فیلد جدید و نوینی است که تلاش می کند سلول درمانی را جایگزین دارو درمانی و سایر درمان های رایج کند.
     ارجمند حقیقی اضافه کرد: در مهندسی بافت تلاش می کنیم با پرورش و کشت سلول ها، بافت های زنده سالم و پرتوان را جایگزین بافت های بیمار، معیوب و آسیب دیده کنیم. این روش مدرن ترین روش در درمان بسیاری از بیماری هاست که البته در خیلی از پژوهش ها در مراحل ابتدایی قرار دارد و تا مطرح شدن به درمان قطعی بیماری ها راه بسیاری دارد.
     مدیر اجرایی کنگره نهم ام.اس افزود: در این کنگره و کمیته علمی شاهد حضور مهندسان پزشکی خواهیم بود، همچنین مقالاتی از سوی مهندسان بافت به دبیرخانه کنگره ارائه شده که امیدواریم سرآغاز حرکت مهمی در این زمینه باشد. نهمین کنگره بین المللی ام.اس تاریخ 11 و 12 آبان ماه جاری در هتل المپیک برگزار می شود.
    منبع:  روزنامه ایران، شماره 5190 به تاریخ 11/7/91، صفحه 9 (دانش)

نظرات 1 + ارسال نظر
site01 چهارشنبه 12 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 13:35 http://www.site01.jof.ir

456320325آیا بالاخره راهی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد ؟؟؟
یک راه مطمئن و درآمدزا برای کسانیکه مایلند از صفر شروع نموده و از هیچ به همه چیز برسند
درآمد بسیار زیاد , آسان , مطمئن و قانونی برای صاحبان سایتها , وبلاگها و بازاریابها
با هر بازدید و سابقه فعالیتی که دارید به گروه ما بپیوندید
>>> و طعم واقعی پول اینترنتی را حس کنید <<<
آیا تا به حال اندیشیده اید که می توانید در منزل و بدون نیاز به خروج از منزل حتی تا سقف 755 هزار تومان در ماه نیز درآمد داشته باشید؟؟؟
برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید
http://www.site01.jof.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد