.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

هشدار؛ ام اس در ایران اپیدمی شده است

رئیس انجمن مغز و اعصاب ایران گفت: بیماری ام اس در حال حاضر تبدیل به اپیدمی شده و شایعترین علت ناتوانی در جوانان است و زندگی فردی و اجتماعی آنان را مختل کرده است.
     دکتر حسین پاکدامن در نهمین کنگره بین المللی ام اس که در هتل المپیک تهران برگزارشد، گفت: سالانه بیش از 200 میلیون تومان هزینه دارو و درمان ام اس می شود و مسئله نگران کننده این است که تنها نیمی از این بیماران تحت درمان هستند.
     پاکدامن افزود: ام اس از 150 سال پیش که در دنیا کشف شد، هنوز علت و درمان قطعی آن مشخص نشده و به یک بیماری شایع در جوامع تبدیل شده است.
     وی افزود: در حال حاضر در ایران طی دو دهه اخیر نورولوژیست ها برای بیماری ام اس اهمیت ویژه ای قائل شده و مقالات و کارهای تحقیقاتی بسیاری ارائه کرده اند که نشان می دهد سطح اطلاعات ما هم در منطقه و هم در جهان بسیار خوب است.
     همچنین، دکتر محمدعلی صحرائیان نایب رئیس انجمن ام اس ایران با اعلام این که طی 12 سال گذشته که این انجمن تاسیس شده است بیش از 18 هزار بیمار تحت پوشش قرار گرفته اند، افزود: از این تعداد تنها 14 هزار نفر آنها تهرانی بوده اند.
     وی با بیان این که در نیمه اول امسال تعداد 795 بیمار تحت پوشش این انجمن قرار گرفته اند، گفت: به طور کلی هر روز 6 بیمار جدید در انجمن ثبت نام کرده اند که این آمار نشان دهنده شدت فزاینده ابتلابه این بیماری است.
     صحرائیان از ارائه کمک هزینه دارویی به هزار و 250 بیمار مبتلابه ام اس در این انجمن خبر داد و افزود: همچنین انجمن 25 شاخه در مراکز استانها تاسیس کرده است که طی 6 ماه اخیر یک هزار بیمار از طریق این مراکز کمک هزینه درمانی دریافت کرده اند.
    منبع:  روزنامه ایران، ش5217 به تاریخ 14/8/91، ص9 (دانش)

نظرات 1 + ارسال نظر
برف هاست دوشنبه 15 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 11:22 http://www.barfhost.com

سلام از وبلاگتون دیدن کردم
شما هم میتوانید با هزینه بسیار کم وب سایت داشته باشید. هم اکنون وب سایت خود را راه اندازی کنید

برف هاست ارائه میزبانی وب, ثبت دامنه, سرور مجازی, سرور اختصاصی

با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل
www.barfhost.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد