.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

نقش عرض جغرافیایی در ابتلابه «ام اس»

یک متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد: براساس آمارهای موجود شیوع بیماری «ام اس» در افرادی که در مناطق استوایی زندگی می کنند کمتر است، لذا به نظر می رسد قرار گرفتن در عرض های جغرافیایی مختلف نقش موثری در کاهش ابتلابه این بیماری دارد.
    دکتر نازنین رزازیان در گفت وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران با بیان این که ابتلابه «ام اس» به معنای نابودی زندگی نیست اظهار داشت: بیماری «ام اس» در واقع بیماری سیستم اعصاب مرکزی است و در این بیماری غلاف میلین اعصاب به واسطه التهاب از بین می رود.
    وی علت اصلی ابتلابه این بیماری را ناشناخته دانست و تاکید کرد: به نظر می رسد وقوع یک اتفاق در سیستم ایمنی فرد سبب التهابات ایجاد شده می شود ضمن اینکه استرس را یکی از عوامل مهم در بروز بیماری می دانند.
    رزازیان افزود: گرچه علت بیماری به طور کامل مشخص نیست، اما به نظر می رسد عفونت های دوران کودکی، عوامل ارثی و شرایط جغرافیایی محل زندگی می تواند نقش موثری در ابتلابه این بیماری داشته باشد.
    وی در ادامه در مورد علائم این بیماری سخن گفت و اذعان داشت: علائم بالینی این بیماری گذرا هستند و به صورت اختلال در بینایی و اختلال در اندام های حرکتی، تعادلی و حسی بروز می کند.
    وی با اشاره به اینکه تاکنون درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده است، تصریح کرد: درمان های موجود می توانند عضوهای آسیب دیده را بهبود بخشند.
    رزازیان به بیماران مبتلابه «ام اس» توصیه کرد حتما داروهای خود را مرتب مصرف کنند تا از عود بیماری جلوگیری شود.
    وی با بیان اینکه شیوع بیماری «ام اس» در زنان بین 20 تا 40 سال شایع تر است، اذعان داشت: این بیماری به ندرت در افراد بالای 60 سال رخ می دهد.
    رزازیان گفت: عمده ترین مشکلات بیماران مبتلابه «ام اس» جسمی نیست. اما اینکه نگاه جامعه به آنها متفاوت است، این مسئله مشکلات زیادی را برای آنها به وجود می آورد.
     منبع: روزنامه کیهان، ش20351  تاریخ 17/8/91، ص7

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد