.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

دارو با کدام معیار اخلاقی تحریم شد؟

اولین اعتراض نسبت به تحریم دارو به ایران از سوی دبیرکل سازمان ملل مطرح شد. بان کی مون، اواسط ماه گذشته اعلام کرد که تحریم های بانکی اعمال شده از سوی کشورهای غربی تاثیر غیرمستقیمی برای واردات دارو
    بر ایران گذاشته است و بر این اساس بعضی از شرکت های دارویی، صادرات دارو به ایران را به دلیل مشکلات انتقال وجه قطع کرده اند که این امر به کمبود داروهای لازم برای مداوای بیماری هایی نظیر سرطان، قلبی، تنفسی و ام اس منجر شده است.
     براساس قانون های نوشته و نانوشته حوزه بین الملل، دارو و حوزه پزشکی نباید در تحریم ها قرار بگیرد و معمولااین حوزه جزو تحریم ها محسوب نمی شود، اما اکنون کشور ما در این خصوص هم مورد تحریم قرار گرفته است. بر همین اساس رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل از بی تفاوتی سازمان های بین المللی در این خصوص انتقاد کرده است. در بخشی از این نامه آمده است:
        آقای بان کی مون!
    اقدام غیرانسانی اخیر کشورهای غربی و اروپایی، با محوریت شرارت آمریکا، در خصوص تحریم ارسال اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی به ایران، بار دیگر نقاب از چهره ظالمان و مستکبران برداشت و مهر تائیدی بر این مدعا شد که انرژی صلح آمیز هسته ای ایران، فقط بهانه ای است به منظور غارت و هجمه غیرانسانی و ضدبشری بر ضد مردم ایران و انقلاب اسلامی و مردمی آنان. آری، انرژی صلح آمیز هسته ای به منظور تامین انرژی نسل های امروز و فردا حق مسلم تمامی ملت های جهان است و ملت ایران نیز برای دفاع از حقوق قانونی خویش تا آخر خواهد ایستاد و هزینه تمامی تحریم های مالی و اقتصادی و نفتی را خواهد پرداخت و آنچه همواره عامل پیشرفت و ترقی ملت ایران چه در زمان هشت سال جنگ تحمیلی و چه اکنون بوده است، اعتماد به نفس، تکیه بر تولید ملی، تلاش در جهت خودکفایی و اراده راسخ ملت شریف ایران است.
    پرسش اینجاست، براساس کدامین قانون و مجوز و بر مبنای کدامین معیار اخلاقی، دینی و انسانی قدرت های شیطانی و کشورهای مستکبر، دارو و نیازهای اولیه بهداشتی و درمانی را روی کودکان و زنان و مردان ملتی تحریم می کنند و سازمان مللی که جنابعالی در مسند ریاست آن تکیه زده اید سکوت اختیار می کند؟ سوال دیگر این است، آیا سازمان مللی که شورای امنیت آن که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، دارای ساختار و سازوکار غیرمنطقی و غیردموکراتیک و دیکتاتورمآبانه است، خواهد توانست امنیت را برای مردم جهان به ارمغان بیاورد؟
  منبع: گروه جامعه  جام جم،  تاریخ 17/8/91،نویسنده: آوید طالبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد