.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

رونمایی از 6 داروی ضدسرطان و ام.اس

داروهای ضدسرطان ریه، سینه، کلیه، پوست، روده بزرگ و بیماری ام.اس رونمایی شد.
    در مراسمی با حضور غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و محمدمهدی آخوندی رئیس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی-ابن سینا- قرارداد تولید انبوه این داروها به امضا رسید.
    شافعی در مراسم رونمایی این محصولات اظهار داشت: طرح های رونمایی شده از جمله داروی ضدسرطان her 2، دستگاه UPS و کودهای فسفیدی، از محل منابع ایدرو و یا منابع طرح های صنایع نوین حمایت شده و اکنون آماده تجاری سازی و تولید انبوه است.
    وی در خصوص داروی ضد سرطان her2 بیان داشت: این دارو مرحله آزمایش بر روی موش را با موفقیت طی کرده و در آینده نزدیک، مرحله آزمون انسانی را نیز طی خواهد کرد و به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.
    رئیس ایدرو افزود: داروی her2 برای درمان سرطان سینه که از شایع ترین سرطان ها در کشور است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
    شافعی، در خصوص اهمیت تولید کودهای فسفیت نیز گفت: کود فسفیت که با کمک ایدرو و طرح های صنایع نوین و تلاش جهاد دانشگاهی تولید شده جایگزین کود اوره خواهد شد که میزان کاربرد کودهای اوره را به یک چهارم کاهش خواهد داد و علاوه بر صرفه اقتصادی، دارای خاصیت ضد قارچ بوده و به دلیل جذب کامل کود توسط گیاه، آلایندگی زیست محیطی نیز نخواهد داشت.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت از آمادگی کامل سازمان گسترش برای سرمایه گذاری و تجاری سازی محصولات رونمایی شده خبر داد و اضافه کرد: تفاهم نامه ای به همین منظور و نیز برای تولید و تجاری سازی پنج داروی ضد سرطان با جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه ابن سینا منعقد خواهد شد که امضای این تفاهم نامه ها موجب تقویت همکاری ایدرو و دانشگاه ها در حوزه صنایع پیشرفته خواهد شد.
    در ادامه این مراسم، تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک ایدرو و جهاد دانشگاهی برای تولید انواع داروهای ضد سرطان توسط شافعی و آخوندی به امضا رسید.
    لازم به ذکر است: طبق این تفاهم نامه مرکزی برای تولید 5 داروی مبتنی بر آنتی بادی های منوکلونال با عناوین بواسیزوماب، ستوکسیماب، اینفلیکسیماب، ریتوکسیماب و تراستوزوماب ویژه درمان سرطان ها با سرمایه گذاری مشترک ایدرو و جهاد دانشگاهی ایجاد خواهد شد. در مرحله دوم، امکان تولید 5 آنتی بادی درمانی دیگر شامل آدالیموماب، ناتالیزوماب، اومالیزوماب، پالیویزوماب و رانیبیزوماب و افزایش تنوع محصولات به 10 آنتی بادی وجود دارد. ضمن آنکه این مرکز توانایی دارد تا به نیاز کشور در خصوص آنتی بادی های تشخیصی و تحقیقاتی پاسخ دهد.
    میزان سرمایه گذاری مورد نیاز این طرح 60 میلیارد تومان خواهد بود و داروهای تولید شده در درمان انواع سرطان های ریه، سینه، کلیه، پوست و روده بزرگ و نیز بیماری ام.اس مورد مصرف قرار می گیرد. این داروها طی 5/1 سال آینده وارد بازار خواهد شد.
      

     منبع:  کیهان، ش20386  تاریخ 30/9/91، ص4 (اخبار اقتصادی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد