.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

تولید داروی کوپامر برای درمان بیماری ام اس

توسط شرکت داروسازی وابسته به تامین اجتماعی انجام شد

یک شرکت داروسازی وابسته به هولدینگ دارویی سازمان تامین اجتماعی در سمپوزیوم تازه های ام اس، داروی کوپامر را برای درمان بیماران مبتلابه ام.اس معرفی کرد.
     چندی پیش شرکت داروسازی زهراوی با هدف درمان بیماران مبتلابه بیماری ام اس، داروی «کوپامر» را تولید و عرضه کرد. با ورود این دارو که نام ژنریک آن «گلاتیر امراستات» است به بازار دارویی کشور، انحصار تولید و عرضه این دارو که سال ها در اختیار یک شرکت صهیونیستی بود، شکسته شده و این دارو بعد از 15 سال در دسترس بیماران کشور قرار گرفت.
     داروی «گلاتیرامراستات» در حال حاضر پرمصرف ترین داروی ضد ام اس در کانادا و امریکاست که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) قرار دارد و در حال حاضر ایران دومین کشور تولیدکننده این دارو در دنیا به شمار می رود. دکتر فردوس نصیری زاده مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی درمورد تولید این دارو گفت: شرکت داروسازی زهراوی به همراهی شرکت تحقیقاتی توفیق دارو که از شرکت های تابعه گروه دارویی تامین است، برای نخستین بار موفق به بومی سازی تکنولوژی تولید داروی کوپامر (گلاتیرامراستات) از ماده اولیه تا محصول نهایی شده است. وی ادامه داد: باتوجه به بومی سازی تکنولوژی تولید این دارو، نگران تحریم ها در زمینه تامین مواد کوپامر و کمبود دارو در بازار دارویی کشور نیستیم. نصیری زاده با اشاره به این که قیمت جهانی داروی «گلاتیرامراستات» برای هر عدد با احتساب نرخ ارز مرجع 120 هزار تومان است، اضافه کرد: قیمت نوع داخلی این دارو هر آمپول 35 هزار تومان است که یک چهارم نوع خارجی آن است.
     وی ادامه داد: طی چند ماه اخیر، بیمه خدمات درمانی با زیر پوشش قرار دادن این دارو سبب شده که بیماران زیر پوشش این سازمان برای هر آمپول تنها 3500 تومان معادل یک سی ام قیمت جهانی دارو را بپردازند که خوشبختانه با تحت پوشش قرار دادن سایر بیمه ها بیماران از مزایای این دارو بهره مند خواهند شد.کوپامر به صورت نوعی مولکول نوترکیب تولید و به شکل سرنگ از پیش پرشده به بیماران عرضه می شود که بیماران مبتلابه ام اس یک بار در روز آن را تزریق می کنند.
     وی افزود: اکثر داروهای مهارکننده عوارض بیماری ام اس با نوسانات آنزیم کبدی همراه است و بیمار در طول مصرف ناگزیر به تست آنزیم های کبد خود است. بروز عوارض شبه آنفلوآنزا مانند تب و سرماخوردگی از دیگر عوارض داروهای درمان ام اس به شمار می رود. این درحالی است که نتایج کارآزمایی بالینی کوپامر روی بیش از 200 بیمار در کشور نشان داده این دارو عوارض فوق را برای بیماران ایجاد نکرده است. مدیرعامل شرکت داروسازی زهراوی تصریح کرد: این دارو از زمینه های مناسبی برای صادرات و ارزآوری برخوردار بوده و در کشور هایی اسلامی مثل سوریه که مایل به خرید آن از رژیم صهیونیستی نیستند، ایران صادرکننده بی رقیب است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سایر کشورهای اسلامی از جمله مصر، الجزایر، عراق و... صورت پذیرفته است.
     
     

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد