.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ام اس شایعترین بیماری مغز و اعصاب در جوانان

دبیر بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران، « ام اس» را شایع ترین بیماری مغز و اعصاب در سنین جوانی دانست و گفت: حدود 60 هزار مبتلابه ام اس در کشور داریم.
     دکتر منصوره تقاء با اشاره به برگزاری بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از تاریخ دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه سال آینده در محل هتل المپیک تهران، در معرفی شایع ترین بیماری های مغز و اعصاب گفت: اختلالات عروقی یا همان سکته های مغزی شایع ترین بیماری مغز و اعصاب هستند. وی ادامه داد: سکته های مغزی بیشتر در افرادی که بیماری های زمینه ای نظیر فشار، قند و چربی خون بالادارند و یا مبتلابه بیماری قلبی هستند، شیوع دارد.
     دکتر تقاء تصریح کرد: البته ام اس شایع ترین بیماری مغز و اعصاب در سنین جوانی است و حدود 60 هزار مبتلادر کشور داریم. عضو هیات مدیره انجمن علمی مغز و اعصاب ایران همچنین به شیوع بالای صرع در جامعه اشاره کرد و گفت: به طور میانگین در دنیا از هر 100 نفر یکی مبتلابه صرع است.
     دبیر بیستمین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران درباره جایگاه ایران در تشخیص و درمان بیماری های مغز و اعصاب تاکید کرد: ایران در بین کشورهای منطقه جزو چند کشور اول هم در تشخیص و هم درمان بیماری های مغز و اعصاب است. وی افزود: در ارتباط با کشورهای توسعه یافته نیز از نظر علم و دانش پزشکان، درجه بسیار خوبی داریم اما از نظر کارهای آزمایشگاهی به خصوص در قسمت نوروژنتیک هنوز خیلی توانمند نیستیم و همچنین بیماری های دارای زمینه ارثی که تعداد زیادی از آن ها در گروه اختلالات متابولیک قرار می گیرند. وی افزود: در این زمینه متخصصان زیادی نداریم و لازم است تحقیقات بیشتری در این حیطه انجام شود.بیستمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از 10 تا 13 اردیبهشت سال 92 و با حضور متخصصان نورولوژی از سراسر کشور در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
     
      روزنامه ایران، ش5337 تاریخ 21/1/92

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد