.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

داروی خوراکی ایرانی ام اس

    نایب رئیس انجمن ام اس اعلام کرد: داروی خوراکی برای درمان ام اس در داخل ساخته شده که در فاز تحقیقات انسانی است و مهرماه یکی از این داروهای خوراکی به بازار می آید.
    محمدعلی صحرائیان در گفت وگو با فارس در مورد اوضاع دارو برای بیماران ام اس، افزود: طی چند ماه اخیر همه داروهای مورد نیاز بیماران ام اس با افزایش قیمت روبه رو شدند که قیمت برخی دو تا سه برابر و برخی داروها تنها افزایش فرانشیز چند درصدی داشت.
    وی تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در ترخیص و واردات ایجاد شده گـــــاهی یک تا سه ماه یک دارو کمیاب می شود ولی تا کنون داروی بیماران ام اس نایاب نشده است.
    نایب رئیس انجمن ام اس ایران درباره همکاری های وزارت بهداشت با این انجمن، خاطرنشان کرد: یک سری مکاتبات و پیگیری ها را در حد توان با وزارت بهـداشت انجام داده ایم که در این راستا این وزارتخانه کمک های خوبی کرده است.
    صحرائیان یادآور شد: اما مسائل و مشکلات دارویی بیماران ام اس مربوط به یک فرد و وزارتخانه نیست، بلکه چند وجهی است که همت همه نهادها از جمله گمرک، بانک مرکزی برای اختصاص ارز و حتی واردکنندگان را می طلبد که اختلال در عملکرد هر کدام از اینها ممکن است چرخه را کند کرده و دارو به بیماران نرسد.
    وی گفت: داروی خوراکی برای بیماران ام اس که در خارج کشور هم مورد تایید قرار گرفته در داخل ساخته شده و اکنون فاز انسانی را طی می کند.
    به گفته صحرائیان، تعدادی از بیــماران ام اس از این دارو در قالب طرح تحقیقاتی استفاده کرده اند که امیدواریم تا مهر ماه یکی از داروهای خوراکی ساخت کشورمــان وارد بازار شود.
    
 روزنامه جام جم، شماره 3691  تاریخ 24/2/92، صفحه 17 (جامعه)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد