.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

داروهایی که مشابه ایرانی دارد مجوز واردات نمی گیرد

رئیس سازمان غذا و دارو، از یک رقمی شدن داروهایی که کمبود دارند، خبر داد و گفت: داروهایی که مشابه ایرانی دارد مجوز واردات نمی گیرد و به همین علت در تامین این نوع داروها کمبود داریم.
    به گزارش فارس، عباس حاجی آخوندی در حاشیه مراسم رونمایی از سندهای طب سنتی و داروسازی سنتی در وزارت بهداشت افزود: 900 قلم دارو در طول 8 سال گذشته همزمان برکیفیت و تولید آنها تلاش شده و برخی از آنها داروهای شاخصی مانند داروی درمان ایدز (آیمود) بوده است که در اثرگذاری و فرمول آن تغییراتی ایجاد شد.
     وی افزود: جایگاه تسهیلات گیاهان دارویی ایجاد شد. استانداردسازی داروهای گیاهی را توسعه دادیم. همچنین 40 داروخانه گیاهان دارویی تاسیس شده است.این مسئول در پاسخ به پرسشی درباره گران شدن داروهای بیماران افزود: مشکل تامین ارز حل شده و کمبود دارویی شیب یک رقمی پیدا کرده است و تا یکی، دو هفته آینده وضع بهتر می شود.
    
    قیمت داروی ام اس، بیماران را از پا انداخت
    یکی از داروهای خارجی که نایاب شده و قیمتش بشدت افزایش پیدا کرده بتافرون (داروی ویژه بیماران مبتلابه ام اس) است که هم اکنون نوع ایرانی آن برای مصرف یک ماه به قیمت 140 هزار تومان در اختیار بیماران قرار می گیرد.شمس علی رضازاده، معاون دارویی سازمان غذا و دارو توضیح داد: داروی بتافرون خارجی بعد از تغییر نرخ ارز گران شده و قیمت آن برای مصرف ماهانه حدود یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان برای هر بیمار رسیده است و با این که با وجود داروی با کیفیت ایرانی تمایلی به واردات این دارو نداریم، سعی می کنیم تا حدی به این بیماران کمک کنیم.وی افزود: داروی بتافرون ایرانی به قیمت هر ویال دارویی ۳۵ هزار تومان در بازار وجود دارد و در دسترس بیماران است و اگر به طور متوسط هربیمار چهار ویال دارویی در ماه مصرف داشته باشد، هزینه ماهانه آن ۱۴۰ هزار تومان می شود

 روزنامه جام جم، شماره 3714

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد