.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

سهم تامین اجتماعی در تهیه داروی بیماران ام اس

یک مقام مسئول: سهم تامین اجتماعی در تهیه داروی بیماران ام اس کماکان 90درصد است

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی پس از عنوان برخی مطالب مبنی بر افزایش سهم فرانشیز بیماران «ام اس» گفت: سهم سازمان در تامین هزینه داروی بیماران «ام اس» کماکان 90درصد و سهم فرانشیز این بیماران 10درصد است.
    خلیل نوکهن اهوازی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه آیا سهم فرانشیز داروی بیماران «ام اس» از 10 به 30درصد افزایش یافته است؟ اظهار کرد: برخلاف آنچه عنوان می شود این موضوع درست نیست و سهم سازمان تامین اجتماعی در تهیه داروی بیماران «ام اس» کماکان 90درصد است.
    وی ادامه داد: بنابر آنچه قانون تعیین کرده 70درصد هزینه داروی بیماران «ام اس» را سازمان بیمه گر پرداخت می کند و 30درصد پرداخت هزینه نیز برعهده بیماران است، اما با توجه به تسهیلات درنظر گرفته شده توسط سازمان تامین اجتماعی برای بیماران خاص و صعب العلاج (از جمله بیماران ام اس) سهم فرانشیز دارو معادل 10درصد درنظر گرفته شده است.
    اهوازی در ادامه به مصوبه 16تیرماه امسال هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مابه التفاوت تغییر قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج از این تاریخ و از دریف اعتبارات درون سازمانی تحت پوشش قرار گرفت.
    وی افزود: قرار شد تا زمانی که اعتبار یارانه داروی بیماران خاص و صعب العلاج از طرف وزارت بهداشت و رفاه به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می یابد، این سازمان از ردیف اعتبارات خود مابه التفاوت افزایش قیمت داروی این بیماران را تحت پوشش قرار دهد.
    به گفته مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی، هم اکنون پس از مراجعه بیماران «ام اس» 90 درصد هزینه داروها توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود و 10درصد هزینه نیز برعهده بیمار است.
    اهوازی مشکل ایجاد شده در افزایش سهم بیماران «ام اس» برای خرید دارو را به علت افزایش چند برابری قیمت داروها دانست و عنوان کرد: برخی از داروها بیش از 100 درصد افزایش قیمت داشته اند که این موضوع سبب می شود سهم فرانشیز بیماران بیش از پیش خودش را نشان دهد.
    مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی همچنین به تفاهم نامه میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت که در هفته گذشته به امضا رسید اشاره و اظهار کرد: در تفاهم نامه میان دو وزارتخانه بیماران «ام اس» جزو بیماران خاص طبقه بندی شده اند و قرار شده است پس از انتقال اعتبارات، فرانشیز بیماران نیز کاهش یافته و به قیمت سال قبل نزدیک شود.
    اهوازی در مورد این تفاهم نامه خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه آمده است که از تاریخ 15 تیرماه سال جاری افزایش مابه التفاوت قیمت داروها تحت پوشش قرار گرفته و اعمال شود.
    وی در مورد نحوه پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت دارو قبل از تاریخ اول مردادماه سال جاری به بیماران، بیان کرد: لیستی از بیماران خاص و صعب العلاج که داروهای گران قیمت استفاده کرده اند توسط سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت اعلام شده و تقریبا شامل 236 هزار نفر می شود، قرار شده وزارت بهداشت از محل ردیف اعتبارات یارانه دارو مابه التفاوت افزایش قیمت داروها را به حساب یارانه این افراد واریز کند.
    مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: از تاریخ 15مردادماه به بعد نیز بر اساس تفاهم نامه میان دو وزارتخانه بهداشت و رفاه، افزایش مابه التفاوت قیمت داروها تحت پوشش قرار گرفته و اعمال می شود.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد