.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت داروی بیماران «ام اس»

 مقام مسئول در سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد :پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت داروی بیماران «ام اس»
 

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اعلام این که سهم فرانشیز داروی بیماران ام اس زیر پوشش تامین اجتماعی افزایش نیافته است، گفت: سهم سازمان در تامین هزینه داروی بیماران «ام اس» کماکان 90 درصد و سهم فرانشیز این بیماران 10 درصد است.
    خلیل نوکهن اهوازی در پاسخ به اینکه آیا سهم فرانشیز داروی بیماران «ام اس» از 10 به 30درصد افزایش یافته است؟ اظهار کرد: بر خلاف آنچه عنوان می شود، این موضوع درست نیست. 
 پرداخت 70 درصد هزینه داروی بیماران «ام اس» از سوی سازمان بیمه گر
    وی افزود: بنابر آنچه قانون تعیین کرده است، 70 درصد هزینه داروی بیماران «ام اس» را سازمان بیمه گر پرداخت می کند و 30 درصد پرداخت هزینه نیز برعهده بیماران است، اما با توجه به تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی سازمان تامین اجتماعی برای بیماران خاص و صعب العلاج (از جمله بیماران ام اس) سهم فرانشیز دارو معادل 10 ٪در نظر گرفته شده است.
    اهوازی به مصوبه 16 تیر امسال هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، پرداخت مابه التفاوت تغییر قیمت داروی بیماران خاص و صعب العلاج از این تاریخ و از ردیف اعتبارات درون سازمانی زیر پوشش قرار گرفت.
    وی افزود: قرار شد تا زمانی که اعتبار یارانه داروی بیماران خاص و صعب العلاج از سوی وزارتخانه های بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می یابد، این سازمان از ردیف اعتبارات خود مابه التفاوت افزایش قیمت داروی این بیماران را زیر پوشش قرار دهد. 
        افزایش 100درصدی قیمت برخی داروها
    این مقام مسئول مشکل ایجاد شده در افزایش سهم بیماران «ام اس» برای خرید دارو را به علت افزایش چند برابری قیمت داروها دانست و عنوان کرد: برخی داروها بیش از 100 ٪افزایش قیمت داشته است که این موضوع موجب می شود سهم فرانشیز بیماران بیش از پیش خود را نشان دهد.
    وی افزود: به عنوان نمونه، قیمت دارویی در سال گذشته 100 هزار تومان بوده است که با توجه به سهم فرانشیز بیمار که 10 درصد است باید مبلغی معادل 10 هزار تومان از سوی بیمار پرداخت می شده، اما در سال جدید قیمت آن دارو به 500 هزار تومان رسیده است، بنابراین بیمار باید 50 هزار تومان پرداخت کند و همین موضوع موجب می شود بیمار احساس کند سهم فرانشیز افزایش یافته در حالی که سهم فرانشیز او کماکان 10٪است.
    مدیرکل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی همچنین به تفاهمنامه میان وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت که در هفته گذشته به امضا رسید اشاره و اظهار کرد: در تفاهمنامه میان 2 وزارتخانه بیماران «ام اس» جزو بیماران خاص طبقه بندی و قرار شده است پس از انتقال اعتبارات، فرانشیز بیماران نیز کاهش یافته و به قیمت سال قبل نزدیک شود. اهوازی درباره این تفاهمنامه گفت: در این تفاهمنامه آمده است که از تاریخ 15تیر امسال افزایش مابه التفاوت قیمت داروها تحت پوشش قرار گرفته و اعمال شود. وی درباره نحوه پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت دارو قبل از تاریخ اول مرداد به بیماران، بیان کرد: فهرستی از بیماران خاص و صعب العلاج که داروهای گرانقیمت استفاده کرده اند، از سوی سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت اعلام شده و تقریباً شامل 236هزار نفر می شود، قرار شده است وزارت بهداشت از محل ردیف اعتبارات یارانه دارو مابه التفاوت افزایش قیمت داروها را به حساب یارانه این افراد واریز کند.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد