.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

چشم امید به وعده اصلاح بازار دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در آخرین اظهار نظر خود، درباره اصلاح وضع دارو نویدی به مردم داد که موجب امیدواری و البته انتظار شد.
    گرچه وزیر اعلام نکرد از چه راهی قصد دارد وضع دارو یعنی کمبود برخی داروها و گرانی قیمت همه داروها را بهبود بخشد، اما وی می داند مردم به دولت تدبیر و امید، چشم دوخته اند و انتظار دارند مردان دولت با تدابیر موثر، تغییراتی در حوزه مدیریتی خود ایجاد کنند.
        مشکل از کجا آغاز شد
    در یک سال اخیر (پیش از استقرار دولت جدید) واژه هایی نظیر تخصیص ارز مرجع، تامین ارز مبادله ای، اختصاص یارانه دارو و الفاظی نظیر این فقط توانست گوش مردم را پر کند و هیچ دردی از آن ها درمان نکرد.
    موضوع تامین اعتبارات بخش دارویی هر کدام از سازمان ها و صندوق های بیمه ای، یکی از چالش های اساسی نظام سلامت کشور است که تبعات آن متوجه بیمه شدگان و بیماران است. به طوری که سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه کشور که 35 میلیون نفر بیمه شده را تحت پوشش دارد، برای تامین هزینه های دارویی در سال جاری رقمی در حدود 1400 میلیاردتومان بودجه اختصاص داده است.
    این رقم به گفته سیدتقی نوربخش عضو سابق هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با کسری مواجه خواهد شد. وی پیش بینی کرده است که با توجه به افزایش نرخ ارز و همچنین گران شدن قیمت داروها و از سوی دیگر اضافه شدن تعهدات جدید برای تامین داروهای مورد نیاز بیمه شدگان، رقمی در حدود 3500 میلیارد تومان مورد نیاز است.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد