.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ارتباط بیماری ام اس با نوسانات میدان مغناطیسی

پژوهشگر اهوازی ارتباط بیماری ام اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین را کشف کرد

    دستیار ارشد تخصصی بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کمک همسرش به ارتباط بیماری ام اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین پی بردند.
    دکتر سید آیدین ساجدی دستیار ارشد تخصصی بیماری های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با کمک همسرش دکتر فهیمه عبداللهی دستیار تخصصی بیماریهای داخلی با انجام پژوهش های فراوان و براساس نتایج یک مطالعه اکولوژیک وسیع از نوع متاآنالیز که اطلاعات 111 مکان از 24 کشور را در بر می گیرد، ارتباط بین بیماری ام اس با نوسانات میدان مغناطیسی زمین را کشف کردند.
    این محقق و پژوهشگر جوان اظهار کرد: نوسانات میدان مغناطیسی زمین شرایط لازم برای پاسخگویی به ویژگی های این بیماری در سطح سلولی و اپیدمیولوژیک را داشته و دلایل علمی و فیزیکی لازم برای توجیه رابطه ام اس با محل جغرافیایی سکونت، ماه تولد و مهاجرت را دارد.
    ساجدی افزود: نوسان میدان مغناطیسی زمین، نه تنها حدود 56 درصد از تغییرات در شیوع این بیماری را توضیح می دهد بلکه حتی توانایی بالقوه برای انجام پیش بینی در خصوص زمان افزایش خطر بروز حملات و تغییرات اپیدمیولوژیک ام اس را دارد.
    وی خاطرنشان کرد: نتایج به دست آمده از این پژوهش توسط مراکز تحقیقاتی معتبر دنیا از جمله سازمان فضایی ناسا و همچنین سازمان فضایی روسیه تایید شده و طی مقاله ای در چندین کنفرانس جهانی از جمله کنفرانس نورولوژی و اپیدمیولوژی در کشور فرانسه ارائه و مورد توجه محققان صاحب نام قرار گرفته است و در نشریه BMC Neurology به چاپ رسیده است.
    وی تصریح کرد: طی 6 ماه گذشته دو گروه پژوهشگر از کانادا و یونان نیز یافته هایی در تایید این موضوع گزارش کردند که حاکی از توجه سایر مراکز پژوهشی به این مساله است. وی خواستار حمایت دولت از ادامه کار پژوهشی خود شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد