.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

طرح دارو

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد آخرین وضع تولید داروهای نوترکیب فاکتور 8 گفت: این دارو تولید شده و اکنون مراحل کنترل کیفیت را می گذراند و امیدواریم مجوز تولید این دارو تا پایان امسال صادر شود.
    به گزارش فارس، رسول دیناروند افزود: با توجه به این که این دارو مصرف کمتری دارد، تولید آن در اولویت نیست و در مراحل بعدی خواهد بود.دیناروند اظهار کرد: کاهش قیمت داروهای بیماران صعب العلاج که قرار بود از اول مهر اجرایی شود، از امروز تحقق یافته است.
    وی عنوان کرد: طی بازدیدی که شخصا از سه داروخانه 13 آبان، هلال احمر و 29 فروردین داشته ام، این روند در این داروخانه ها در حال انجام است، البته سختی هایی هم وجود دارد، اما هدف کاهش پرداختی بیماران است و تفاهم نامه در این زمینه با بیمه ها دائم است.وی در پاسخ به این که چه داروهایی مشمول کاهش قیمت می شوند، بیان کرد: همه داروهای بیماران صعب العلاج از جمله بیماران سرطانی و ام اس که از قبل هم یارانه می گرفتند، شامل این طرح می شوند و امیدواریم بتوانیم داروهای دیگر را هم مشمول این برنامه کنیم.
    رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: داروهایی که در فهرست اولیه ما نیست و در عین حال گرانقیمت است، نیز به مرور برای بیماران مزمن و صعب العلاج مورد توجه قرار می گیرد.
    به گفته رئیس سازمان غذا و دارو سالانه مبلغی حدود هزارمیلیارد تومان سهم داروهای گرانقیمت برای بیماران صعب العلاج است که از این پس طبق برنامه ما سهم پرداختی مردم بیشتر از 15درصد نخواهد بود.
    رئیس سازمان غذا و دارو در مورد کمبود دارو ابراز کرد: وضع تامین دارو نسبت به گذشته بهتر شده، اما به روال طبیعی برنگشته و هنوز کمبود دارو سه رقمی است.
        داروهای استاندارد بیهوشی از گمرک ترخیص شدند
    رئیس انجمن بیهوشی ایران از ترخیص داروهای استاندارد بیهوشی از گمرک خبر داد و گفت: بتازگی این داروها در اولویت ترخیص اقلام دارویی قرار گرفته اند.
    محمدمهدی قیامت ادامه داد: وضع داروهای بیهوشی بسیار بهتر از گذشته شده است. قبلاداروهای بیهوشی کمیاب شده بود و مجبور بودیم داروهای دیگری را جایگزین کنیم که چندان کیفیت مناسبی نداشتند.
    وی تصریح کرد: البته هنوز هم در تامین داروهای بیهوشی که استاندارد باشند مشکل داریم، اما مشکلات مانند قبل حاد نیست.به گفته وی تعداد داروهای بیهوشی بی کیفیت بسیار کم و محدود شده است و در زمینه داروهای بی حسی مشکلی وجود ندارد.
    رئیس انجمن بیهوشی ایران یادآور شد: از زمانی که داروهای بیهوشی را در اولویت ترخیص دارو از گمرک قرار دادند، مشکلات هم حل شد چون این داروهای بیهوشی در گمرک مانده بود و ترخیص نمی شد.
    وی با تائید مشکل کیفیت نامناسب داروهای بیهوشی در بخش خصوصی و دولتی در گذشته بیان کرد: اکنون مشکل حاد برطرف شده و موردی از تعطیل مراکز درمانی یا توقف اعمال جراحی گزارش نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد