.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بیماران ام اس در آذربایجان غربی چشم به راه کمک خیرین

ارومیه- یک هزار و ۷۰۰ بیمار ام اس در آذربایجان غربی برای گذران روزهای سخت زندگی خود منتظر کمک های خیرخواهانه مردم هستند. سمیه زارع،مدیرعامل انجمن ام اس آذربایجان غربی در این خصوص گفت: تعداد مبتلایان ام اس زن در این استان نسبت به مردان دو و نیم برابر است. انجمن ام اس آذربایجان غربی از سال ۹۰ فعالیت خود را شروع کرده و تعداد بیمارانی که در انجمن ام اس این استان ثبت نام کرده اند، یک هزار و ۷۱۳ نفر است.
     مدیر عامل انجمن ام اس آذربایجان غربی اظهار داشت: خدماتی که به بیماران عضو در این انجمن ارائه می شود شامل خدمات مادی و غیرمادی است که علاوه بر آن، کلاس های آموزشی رایگان برای بیماران و خانواده های آنان در زمینه مشاوره و تغذیه بیماران برگزار می کنیم. وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و کمک های این دانشگاه، بیماران ام اس می توانند از خدمات درمانی از قبیل ام. آر.آی، فیزیوتراپی، آزمایشات پزشکی و خدمات بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه به صورت رایگان استفاده کنند.
     زارع اضافه کرد: با توجه به این که برخی خانواده ها توانایی نگهداری از این بیماران را ندارند،ساخت آسایشگاه برای بیماران ام اس ضروریست چرا که در بیشتر موارد خانواده های مبتلایان رفتارهای خوبی با فرد بیمار ندارند و با ایجاد فشارهای عصبی موجب تشدید بیماری فرد می شوند. این انجمن به بیمارانی که بضاعت مالی ندارند و قادر به تهیه دارو نیستند کمک های مالی کرده و با تهیه داروی مورد مصرف بیماران، آنان را کمک می کند. انجمن ما اعتبار دولتی ندارد و تاکنون دستگاه های اجرایی برای حمایت از این بیماران ریالی پرداخت نکرده اند. درآمد ما فقط از محل کمک های مردمی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد