.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

ام.اس و استراحت

ساعات کار طولانی برای بیماران ام اس، ممنوع!    نایب رئیس انجمن ام اس ایران خواستار رسیدگی به بازنشستگی پیش از موعد برای بیماران ام اس و از کارافتادگی این افراد شد.
    دکتر علی صحراییان در این باره به ایسنا گفت: اشتغال بیماران صعب العلاج مشکلاتی دارد که شرایط شغلی آنان را با افراد سالم متفاوت کرده است. به طور مثال، با گذشت زمان علائمی از بیماری در آنان بروز می کند که چند ساعت کار روزانه برای آنان مشقت بار می شود. لزوم استراحت بیشتر در طول روز از توصیه های مهم پزشکی برای بیماران ام اس است که رعایت نشدن آن اگر همزمان با افزایش سن باشد، می تواند باعث ناتوانی بیمار شود.
    

    سالمندان نباید پرهیز غذایی شدید داشته باشند
    دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: چنانچه به هر دلیلی سوء تغذیه در سالمندان بیشتر شود، خطر مرگ افزایش می یابد. بنابراین پرهیز و مراقبت تغذیه ای شدید ممکن است به آنان آسیب برساند. دکتر محمد صفریان در گفت وگو با ایسنا درخصوص تغذیه افراد اظهار کرد: در سالمندان بحث فیزیولوژی بدن مطرح است و از آنجا که جذب دستگاه گوارش آنقدر بالانیست که در افراد معمولی است، پس عملکرد در چنین افرادی ضعیف تر می شود و در نتیجه نیاز بدن به انرژی و مواد مغذی متفاوت است. به دلیل این که اکثر سالمندان دندان عملی یا مصنوعی دارند، خوردن برای آنان سخت می شود و توانایی آنان کمتر خواهد شد. بیماری های مزمن در سالمندان نیز مانند دیابت و فشار خون که به دلیل سن بالادر آنان شایع است باعث پرهیز غذایی می شود که در این حالت سوءتغذیه اتفاق می افتد.
    
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد