.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

مبتلایان ام اس در کردستان نیازمند حمایت

مسکن نیاز اصلی بیماران مبتلابه ام اس

دنیای اقتصاد - سنندج: مبتلایان به بیماری ام اس در کردستان از آنجا که از اقشار ضعیف جامعه هستند علاوه بر رنج بیماری با مسائل و مشکلات دیگری نیز دست و پنجه نرم می کنند که نداشتن مسکن و سرپناه مناسب را می توان از جمله مهم ترین این مشکلات دانست.
    بر اساس اعلام مسوولان استان کردستان، تاکنون حدود 500 مبتلابه ام اس در کردستان شناسایی شده اند که از این تعداد هم اکنون 256 بیمار شامل 87 مرد و 169 زن عضو انجمن ام اس استان هستند و مابقی تاکنون برای عضویت مراجعه نکرده اند. مسوولان انجمن ام اس کردستان می گویند: اکثر قریب به اتفاق مبتلایان به این بیماری از خانواده های بی بضاعت هستند و علاوه بر رنج بیماری از توان مالی کافی برای رسیدگی به مشکلات روزمره خود نیز برخوردار نیستند و این مساله می تواند در تشدید بیماری های آنان موثر باشد.
    مدیر داخلی انجمن ام اس کردستان معتقد است: استرس و دغدغه فکری به تشدید بیماری ام اس در مبتلایان کمک می کند و از این رو نداشتن مسکن و سرپناه به عنوان یکی از دغدغه های مهم و اصلی همواره با مبتلایان به این بیماری همراه است.
    مقصود، مردم کردستان را مردمانی خیر دانست که در کارهای عام المنفعه فعالیت های خوبی دارند و گفت: از خیران استان کردستان درخواست می کنیم انجمن ام اس استان را به منظور مسکن دار کردن بیماران مبتلابه ام اس یاری دهند.
    وی از خیران خواست زمین مورد نیاز تهیه مسکن را برای این بیماران تامین کنند تا بتوانیم با کمک های مردم و مسوولان مسکن مورد نیاز این بیماران احداث کنیم.
    مقصود، با اشاره به اینکه انجمن بیماران ام اس کردستان نیز از لحاظ مادی در شرایط مناسبی قرار ندارد، گفت: بیماران ام اس برای کمک در خرید دارو به ما مراجعه می کنند که ما نیز به دلیل نداشتن توان مالی لازم، نمی توانیم کمک چندانی به آنها بکنیم. وی اظهار کرد: دولت سه قلم داروی ایرانی بیماران ام اس را به صورت رایگان در اختیار این بیماران قرار می دهد و اکنون داروهای خارجی این بیماران نیز با طرح جدید دولت، تا سقف 20 میلیون ریال رایگان است و از این رو بسیاری از مشکلات این بیماران در زمینه تامین دارو نیز برطرف خواهد شد، اما در سایر بخش ها نیاز به حمایت های جدی داریم.
    وی گفت: داروهای خارجی مورد نیاز بیماران ام اس بین پنج تا 13 میلیون ریال قیمت دارد و طرح دولت مبنی بر رایگان بودن داروها تا سقف 20 میلیون ریال، کمک بسیار خوبی برای این بیماران است.
    مدیر داخلی انجمن ام اس کردستان در ادامه گفت: در استان کردستان انجمن ام اس در شهرهای سنندج و سقز فعال و در دیواندره نیز در شرف تاسیس است و مابقی شهرستان ها فاقد انجمن است. مقصود با اشاره به اینکه انجمن 80 صندوق خیریه در شهر سنندج به منظور جمع آوری کمک های مردمی نصب کرده است، گفت: هر سه ماه حدود پنج میلیون ریال به این صندوق ها کمک می شود که میزان کمک ها پایین و جوابگوی نیازهای بیماران نیست.
    وی کمک به تامین هزینه های دارو، خریداری و توزیع امکانات جانبی از جمله واکر، تشک مواج و پوشاک و تهیه برخی اقلام خوراکی در مناسبت های مختلف را از جمله کمک های انجمن به خانواده های بیماران مبتلابه ام اس اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران ام اس زمین گیر هستند و به طور مستمر نیاز به برخی کالاها از جمله پوشاک دارند، گفت: هزینه های این بیماران از جمله واکر، تشک مواج و پوشاک بالااست و از این رو نیاز به حمایت های بیشتری داریم. به گفته وی، دولت از انجمن های مردمی حمایت مادی نمی کند و انجمن از طریق کمک های مردمی و خیرین اداره می شود.
    وی اعلام کرد: انجمن ام اس کردستان دو شماره حساب بانکی اعلام کرده و تمام وجوهات به این حساب ها واریز می شود و صورت های مالی به طور شفاف نشان دهنده نحوه چگونگی هزینه های انجمن است.
    

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد