.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

درمان ام اس با هورمون بارداری

       پژوهش های محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد که هورمون بارداری، یک روش ساده برای درمان ام اس است.
    به گزارش ساینس، بارها دیده شده است که علایم ام اس در دوران بارداری فروکش می کند و پس از زایمان، دوباره ظاهر می شود. این موضوع محققان را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای را در رابطه با بارداری و ام اس آغاز کنند.
    نتایج تحقیقات نشان می دهد در دوران بارداری هورمونی به نام oestriol در بدن ترشح می شود. این هورمون سیستم ایمنی بدن مادران را سرکوب می کند تا به جنین آسیبی وارد نشود.
    استاد دانشگاه کالیفرنیا با تزریق این هورمون به مبتلایان ام اس، متوجه شد علایم بیماری در آنان کاهش یافته است.
    در این آزمایش روزانه 8 میلی گرم oestriol به بیماران تزریق می شد.
    عود مجدد بیمارانی که به مدت یک سال توسط این هورمون درمان شدند 47درصد کمتر از افرادی بود که با داروهای متداول درمان شده بودند.
    نتایج تست های شناختی زنانی که با هورمون بارداری هورمون درمانی می شدند، نسبت به روش های مشابه بالاتر بود؛ به این معنی که احتمال ترمیم سلول های آسیب دیده مغز در این روش وجود دارد.
    فروش هورمون oestriol در آمریکا مجاز نیست ولی در اروپا به عنوان داروی پیشگیری از پوکی استخوان در زنان یائسه استفاده می شود.
    محققان بر این باورند که ممکن است این هورمون در مردان مبتلابه ام اس نیز موثر باشد ولی هورمون تستوسترون گزینه بهتری است که در دستور کار پزشکان قرار دارد. تستوسترون در مغز مردان به استروژن تبدیل می شود که ممکن است بدن را در برابر ام اس محافظت کند.
    میزان ترشح هورمون تستوسترون در بدن مردان پس از 30سالگی، هر ساله یک درصد کاهش پیدا می کند؛ بنابراین ممکن است این موضوع پاسخ این سوال باشد که چرا مردان بیشتر در اواسط 30 تا اوایل 40 سالگی به ام اس مبتلامی شوند.
    مدیر این پروژه در سال 2007 مقدار کمی از هورمون تستوسترون را روی مردان آزمایش کرد. نتایج نشان داد که این هورمون باعث کاهش افسردگی مردان و بهبود فرآیند شناختی مغز می شود. البته بیان نتایج رسمی در این زمینه نیازمند تحقیقات گسترده تری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد