.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

موثرترین داروی درمان ام اس درداخل تولید شد

دیناروند:موثرترین داروی درمان ام اس درداخل تولید شد

بخش اجتماعی: رئیس سازمان غذا وداروبه تولید داخلی نوعی داروی خوراکی ام اس که موثرترین داروبرای درمان ام اس به شمارمی آید، اشاره کرد وگفت: این دارو در داخل کشور تولید شده است و مراحل کنترل کیفی را می گذراند. 

 به گزارش خبرنگار ما، دکتررسول دیناروند ابراز امیدواری کرد؛ این داروی موثر خوراکی ام اس نیز تا پایان سال93به بازار دارویی کشورراه یابد.وی افزود: همچنین داروی ایرانی اینترفرون بتا که مبتلایان به ام اس ازآن استفاده می کنند، ارزان می شود. 

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه کرد: بیمارانی که تا این هفته بین50 تا90هزار تومان برای تهیه این دارو هزینه می کردند ازاین هفته نیمی ازآن را می پردازند. وی با اشاره به اینکه، اینترفرون بتا عمل تنظیم دستگاه ایمنی را انجام می دهد، افزود: این دارودرکنارترکیبات پایدارکننده می تواند نقش دارویی را بازی کند وسبب کاهش تعداد حملات دربیمارانی می شود که مبتلابه ام اس عود کننده هستند. 

دکتردیناروند با بیان اینکه تقریباً30هزاربیمار ام اس ازاین دارواستفاده می کنند، گفت: این دارودردنیا سه فرمولاسیون دارد که هرسه فرمول یاد شده درایران تولید می شود. وی افزود: بیمارانی که نوع ایرانی دارورا دریافت می کنند، مورد حمایت 95درصدی وزارت بهداشت وسازمانهای بیمه گربابت هزینه های تامین داروی اینترفرون بتا هستند.
    
     
منبع: رسالت، ش 8114 تاریخ 11/3/93، ص 10 (اجتماعی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد