.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

بیمارستان مغز و اعصاب ایران اردیبهشت ۹۵ افتتاح می‌شود

سلامت > عمومی - سمانه بامشاد :
بیمارستان مغز و اعصاب ایران تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۵ افتتاح می‌شود.

به گزارش همشهری، همایش فضیلت‌های فراموش‌نشدنی در اخلاق نیکوکاری ایرانیان 24 خرداد‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد.

این همایش به همت مؤسسه خیرین متوسلین به امام رضا(ع) و به‌منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ساخت و تکمیل بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از خیرین و نیکوکاران برپا شد.

پروفسور مجید سمیعی، نخستین جراح میکروسکوپی مغز در جهان از افتتاح بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران تا 2 سال آینده خبر داد وگفت: در جلسه‌ای که 2 هفته پیش در لیسبون داشتیم به فدراسیون جهانی مغز و اعصاب پیشنهاد دادم مرکز علوم مغز و اعصاب ایران با شرکت 160کشور جهان و بزرگ‌ترین استادان مغز و اعصاب دنیا افتتاح شود که مورد تصویب هیأت رئیسه فدراسیون قرار گرفت و مقرر شد این مرکز اردیبهشت‌ماه سال 1395 افتتاح شود.

مبدع نخستین جراحی قاعده جمجمه در جهان افزود: من هر سال به ایران می‌آیم و آموخته‌هایم را در اختیار همکاران خود در ایران قرار می‌دهم.وی درباره ساخت بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران اظهار داشت: دوست ندارم این مرکز وابسته به شخص خاص یا دولتی باشد و زمانی که خیرین اعلام آمادگی کردند گفتم حتی نمی‌خواهم که زمین آن متعلق به شهرداری باشد که بعد ادعایی صورت گیرد.

پروفسور سمیعی معتقد است که کسانی که در این بیمارستان کار می‌کنند باید درباره آن تصمیم بگیرند و نباید شهرداری یا دولت در اتفاقات و عملکرد مرکز تأثیرگذار باشند.پروفسور سمیعی معتقد است کسانی در این بیمارستان باید کار کنند که دانش آن را داشته باشند لذا در این‌باره جوانانی را با خود به آلمان برده تا دوره‌های تخصصی خود را در آنجا بگذرانند. این کار با کمک خیرین امکان پذیر شده است.

این جراح شناخته شده مغز و اعصاب بیان کرد:به‌عنوان دبیر فدراسیون جهانی مغز و اعصاب به همه کشورهای جهان سفر کرده‌ام و حداقل در سال 2 مرتبه به تمامی کشورهای جهان سفر می‌کنم و می‌توانم به جرأت بگویم ایرانیان از نظر ضریب هوشی در جهان بی‌نظیر هستند.

پروفسور سمیعی با تأکید بر اینکه تمامی پدران و مادران از فقیر و غنی دوست دارند فرزندانشان تحصیل کنند، ادامه داد:باید سعی کنیم علم و دانش را در کشور خود به حدی برسانیم تا تمام نیازهای انسان امروز را بتوانیم با دستان خودمان برطرف کنیم.
پروفسور سمیعی آرزوی خود را ساخت بیمارستان و مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران دانست تا اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها اگر بخواهند در سطح بسیار بالایی از علوم مغز و اعصاب در حوزه آموزش، تحقیقات و درمان الگویی به‌دست بیاورند به ایران بیایند.
وی ادامه داد: می‌خواهم قبل از اینکه از دنیا بروم این مرکز ساخته شود تا ایرانیان از اینکه چنین مرکزی در کشور وجود دارد به‌خود افتخار کنند. پروفسور سمیعی در پایان افزود: من به هیچ رده و گروه یا کارهای سیاسی- نه در آلمان و نه در ایران- وابسته نیستم و اگر کسی بخواهد من را به سیاست وصل کند، دشمن ایران و ملت ایران است.

در این همایش مراسم گلریزان یا کمک به این مرکز تحقیقات مغز و اعصاب ایران نیز انجام شد که هدایا‌یی توسط افراد خیر جمع شد و در اختیار این مرکز قرار گرفت. همچنین در این همایش تابلوهای نفیسی قرار داده شده بود که به نفع مرکز تحقیقات علوم و مغز و اعصاب ایران به‌فروش برسد که یکی از این تابلو‌ها را یک خانم آلمانی که دارنده شرکت رسانه‌ای بود با مبلغی بالا برای مرکز تحقیقات مغز و اعصاب ایران خریداری کرد. گروهی از افراد نیز چون بانوان خیر کهریزک انگشتری خود را از دست درآورده و برای ساخت مرکز اهدا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد