.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

3 استان کشور بیشترین شیوع بیماری ام.اس را دارند

دبیر کنگره بین المللی ام.اس در مشهد گفت: هم اکنون استان های اصفهان، تهران و قم بیشترین شیوع بیماری ام.اس را در کشور به خود اختصاص داده اند.
    محسن حکاک، افزود: شیوع ابتلابه بیماری ام.اس در کشور طی دو دهه گذشته رشد فزاینده ای داشته است. مدیر گروه مغز و اعصاب بیمارستان رضوی مشهد ادامه داد: این در حالی است که در گذشته ایران با شیوع پنج بیمار درصد هزار نفر جمعیت، جزو مناطق کم خطر از نظر ابتلابه بیماری ام.اس در جهان شناخته شده بود.
    وی میانگین فعلی شیوع بیماری ام.اس در ایران را 50 بیمار درصد هزار نفر جمعیت عنوان کرد و افزود: شیوع این بیماری در اصفهان 90 بیمار و در تهران 55 بیمار در صدهزار نفر جمعیت گزارش شده است. حکاک گفت: بیماری ام.اس در سنین جوانی بروز می کند به طوری که هم اکنون 90 درصد مبتلایان به ام.اس بین 20 تا 50 سال سن دارند و 10 درصد این بیماران در سنین کمتر از 20 سال و یا بیش از 50 سال هستند.
     وی با بیان اینکه شیوع ام.اس در زنان ایرانی سه برابر مردان است افزود: شیوع این بیماری در بین زنان ایران بیش از میانگین جهانی است به طوری که این بیماری در بین زنان سایر کشورها شیوع دو برابری نسبت به مردان دارد. وی کمبود ویتامین «دی» را یکی از فرضیه های مطرح در زمینه ابتلای بیشتر زنان ایران به بیماری ام.اس ذکر کرد و گفت: کمبود این ویتامین که آفتاب در ایجاد آن نقش به سزایی دارد، یکی از علل احتمالی بیماری ام.اس شناخته شده است. وی با بیان اینکه علل ابتلابه ام.اس همچنان ناشناخته است گفت: کمبود ویتامین «دی»، نقش فاکتورهای محیطی در افرادی که استعداد ژنتیکی دارند، مواد سمی صنعتی و ابتلابه برخی از ویروس ها از جمله دلایل احتمالی ابتلابه این بیماری هستند.
       
     منبع: روزنامه کیهان، شماره 21158

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد