.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

.:::: ام اس چت ::::.

مکانی برای بیماران ام اس www.mschat.zim.ir

مردم نگران دسترسی به دارو نباشند


12 داروی نوترکیب و بیولوژیک برای نخستین بار در کشور تولید شد.

    12 قلم داروی نوترکیب و بیولوژیک تولید داخل برای بیماری های صعب العلاج، سرطان، ام اس و انواع بیماری های غیر واگیر و دو قلم تجهیزات پزشکی روز گذشته در تالار وحدت با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان غذا و دارو معرفی شد.
    به گزارش «ایران»، رئیس سازمان غذا و دارو در این مراسم گفت: تولید این داروها در کشور ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد و برای درمان بیماران خاص و صعب العلاج کاربرد دارد.
    دکتر رسول دیناروند با بیان اینکه این فرآورده های دارویی در درمان بیماران خاص و صعب العلاجی چون سرطان، ام اس و انواع بیماری های غیر واگیر کاربرد دارد، افزود: این داروها تاکنون وارداتی بوده و از این پس تولید داخل آن جایگزین داروهای وارداتی خواهد بود و فرصت افزایش صادرات از محل تولید را فراهم می آورند.

    وی در این مراسم از منفی شدن روند واردات دارو به کشور خبر داد و گفت: میزان دارویی که در سال ۹۴ وارد کشور شده از داروهای واردشده در سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ کمتر بوده است. دکتر دیناروند تاکید کرد: البته هدف اصلی، کاهش واردات نیست بلکه به دنبال رسیدن به تراز مثبت تجاری در داروسازی هستیم که این امر امروز در دسترس است.
    رئیس سازمان غذا و دارو، تسهیل صادرات دارو و تجهیزات پزشکی را اولویت اصلی دولت دانست و گفت: برخی شرکت های دارویی که امروز معرفی می شوند هدف شان دسترسی به بازار دارویی منطقه است که با سیاست های سازمان غذا و دارو نیز منطبق است.
    او با تاکید بر اینکه نظام دارویی پاسخگوی نیازهای مردم است و مردم نگران دسترسی به دارو نباشند، گفت: در تمام مذاکرات اولویت دولت صادرات دارو و تجهیزات پزشکی کشور است به عنوان مثال در مذاکره با کشور روسیه هدف این است که به بازار دارویی این کشور که 10 میلیارد دلار واردات دارند، ورود کنیم.
    
     پسابرجام، فرصتی برای تولیدکنندگان دارو
    همچنین در ادامه این مراسم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پسابرجام را فرصتی طلایی برای تولید کنندگان دارو عنوان کرد که می توانند شرکای خوبی را در خارج از مرزها به کار بگیرند.
    دکتر سید حسن هاشمی در ادامه از سهم ناچیز صادرات دارو در کشور با وجود افزایش دو برابری صادرات در دولت یازدهم گلایه کرد و خطاب به تولیدکنندگان دارو گفت: اگر توسعه صادرات دارویی داشته باشیم، کیفیت داروهای داخلی افزایش یافته و قیمت برای مصرف کنندگان عادلانه خواهد بود. او در ادامه افزود: در حوزه دارو ارزش شما به صادرات است و صنعت دارو زمانی می تواند ادعای پیشرفت کند که بتواند بازار تشنه منطقه را تصاحب کند.
    وزیر بهداشت تاکید کرد: سهم ما از صادرات بیش از 200 میلیون دلار نیست و با وجود افزایش دو برابری صادرات در دولت یازدهم همچنان به آنچه باید برسیم فاصله زیادی داریم.
    وی با تاکید بر اینکه رقم صادرات دارو افتخارآمیز نیست، تصریح کرد: اگر صادرات توسعه پیدا کند قطعاً کیفیت دارو در داخل نیز افزایش یافته و قیمت ها برای مصرف کننده عادلانه خواهد شد.
    وی با بیان اینکه باید از فرصت ایجادشده استفاده کنیم و نباید با نگاه سیاسی آلوده به همه مسائل بنگریم، اظهار داشت: امیدواریم در سال آینده در حوزه های مختلف دارویی بویژه حوزه مونوپول و آنتی بادی ها به پیشرفت های چشمگیری برسیم و فرآورده های دارویی در این حوزه را که امروز دو قلم است به عدد دورقمی برسانیم.
    گفتنی است، داروهای کاهنده تولید اسید اوریک، پیشگیری از سکته مغزی و ترومبوز وریدی، آمبولی ریه، درمان عفونت های قارچی سیستمیک، داروهای شیمی درمانی، درمان سرطان سینه، سر و گردن و سرطان های دستگاه گوارش و ریه، سرطان مالتیپ میلوما و پروستات و فاکتور هشت انعقادی نوترکیب و انواع کارتریج های دستگاه دیالیز، داروها و تجهیزات پزشکی از جمله موارد مصرف 12 فرآورده دارویی بودند که روز گذشته در تالار وحدت معرفی شدند. در این مراسم از تولیدکنندگان این داروها و پیشکسوتان صنعت دارویی کشور قدردانی به عمل آمد.
    
  منبع:  روزنامه ایران، شماره 6157 به تاریخ 3/12/94، صفحه 4 (اجتماعی)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد